Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Har varit här sen 2008, men känner igen dej från inläggen du skrev för några år sedan. Mötet är med myndigheter,

läkare mm om vilka möjligheter jag har i framtiden. Fick kapa en fot nyligen pga av sår som inte ville läka pga

diabetes. Har flyttat till lägenhet i markplanet vilket är bra. Däremot kommer jag inte överens med min protes vilket är

dåligt. Fn är det rullstol som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Aha. Du kör förstärkare. Då är det svårare. ISO-Box? 🙂

Jaha en sådan... 😕 eller 😱 vad är det? 😊

Såhär i nyårstider borde man öppna en affär som säljer hockey-mål.

Så alla kan ta och skaffa nig nya mål för det nya året! 🙂

Eller bli an bra advokat och sälja redan vunna mål.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha en sådan... 😕 eller 😱 vad är det? 😊

Eller bli an bra advokat och sälja redan vunna mål.

En lufttät låda du har förstärkaren/kabinettet och en mikrofon i. Så kan man driva förstärkaren hur hårt man vill utan att bli döv.

Fast skit i det. Raketerna gör dig nog döv innan dess.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har varit här sen 2008, men känner igen dej från inläggen du skrev för några år sedan. Mötet är med myndigheter,

läkare mm om vilka möjligheter jag har i framtiden. Fick kapa en fot nyligen pga av sår som inte ville läka pga

diabetes. Har flyttat till lägenhet i markplanet vilket är bra. Däremot kommer jag inte överens med min protes vilket är

dåligt. Fn är det rullstol som gäller.

Jobbigt att höra. Kan inte ens gissa hur det känns att vara i ditt läge. Däremot så kan jag förstå att du känner oro inför ett sådant möte.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

En lufttät låda du har förstärkaren/kabinettet och en mikrofon i. Så kan man driva förstärkaren hur hårt man vill utan att bli döv.

Fast skit i det. Raketerna gör dig nog döv innan dess.

ok då fattar jag. Jag körde med en Marshal PB 100 istället.

Jag är inte direkt orolig. Det blir som det blir.

Ja så är det ju.

Gott nytt år!

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

TRE STORA GLAS VATTEN, OMEDELBUMS!! 😠

.. jag menar, Gott nytt år 😊

Ja faderarorn jag ska genast dricka vatten... 🙁⚠️

Jag tackar dig Zoom H4n för att du tillät mig använda dig att spela in ljud från alla galningars nyårsraketer. 😑

Prisad varde den!
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vad är det för möte du pratar om? Har ju inte hängt på forumet på ett par år nu.

Forumet har en bra stavnings kontroll nu. Dessutom så har jag verkligen blivit mera medveten och uppmärksam på särskrivningar. Vet inte om du var aktiv när jag var som mest aktiv på forumet. Typ 2004 till 2006 tror jag att det var. Då var det så mycket tjafs om oss som hade dyslexi här på forumet att de flesta av oss tappade intresset för att vara här. Jag avslutade mitt användarkonto och bad dem radera alla inlägg jag gjort, fast inte pga dyslexi tjafset. Tvärtom så lyckades forumets förstående medlemmar hjälpa mig med råd och tips som gjort det lättare för mig att skriva.

Men ofta så blir det ganska så konstiga meningar när jag skriver då jag väljer ord som är lättare att skriva, istället för att använda de ord jag skulle välja när jag pratar.

Språkpoliseri kan vara riktigt grisigt. Gillar inte alls när folk håller på med det.

Oftast är det ju en slags härskarteknik som de sysslar med..

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Språkpoliseri kan vara riktigt grisigt. Gillar inte alls när folk håller på med det.

Oftast är det ju en slags härskarteknik som de sysslar med..

Fast har man dålig läsförståelse så kan det vara jobbig att läsa vad som står om man dessutom störs av en massa stavfel. Förmågan att ta till sig en text och faktiskt förstå den består ju inte bara av att kunna läsa den korrekt. Jag menar, det är en sak att förstå orden, en annan att tyda författarens syfte med texten.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag ser det mesta av ortens fyrverkerier från min nya lägenhet.

Det gör inte jag. Men jag såg nog ett par-trehundra smällar i alla fall. Folk går ner på fotbollsplanen som ligger nära mitt hus och skjuter därifrån.
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast har man dålig läsförståelse så kan det vara jobbig att läsa vad som står om man dessutom störs av en massa stavfel. Förmågan att ta till sig en text och faktiskt förstå den består ju inte bara av att kunna läsa den korrekt. Jag menar, det är en sak att förstå orden, en annan att tyda författarens syfte med texten.

Har det senare med dyslexi att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har det senare med dyslexi att göra?

Ibland och ibland inte. Dyslexi leder ofta till att man kämpar så mycket med orden var för sig att man hinner glömma det man läste innan. Men det är inte alltid det blir så heller.

Dålig läsförståelse kan bero på andra saker med. En person som har vissa typer av autism kan ju högläsa flytande helt utan tänka på vad de faktiskt säger. Lite som vissa musiker som har svårt för att lära sig musikstycken men spelar perfekt prima vista. Det finns många olika själ till att vissa har sämre läsförståelse än andra. Det vanligaste är nog att man är ovan att läsa helt enkelt.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag läser faktiskt mycket böcker. Då är det nästan en fördel att jag har dyslexi, för då räcker boken längre. 😛

Fast jag läser helst och bäst på engelska av någon anledning. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...