Jump to content
Annons

Länka samman Cubase med Reason


Joakimbuller

Recommended Posts

Jag tänkte bara kolla en sak som jag försökt fixa tidigare men aldrig lyckats med, men nu ska jag förhoppningsvis lyckas med er proffshjälp.

Jag har Cubase Artist 6 och reason 5 och skulle vilja länka samman dom eftersom jag tycker att synth möjligheterna i reason är oslagbart men att arbetsyterna i cubase är bra mycket bättre. Hittills har jag bouncat varje track och lagt in vilket bara tar massa tid och plats.

Det ska gå vad jag förstår det som genom att köra rewire mellan dom? Men jag förstår inte helt hur!

Tack på förhand 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...och i text:

  • Om Reason är igång, stäng ner programmet.
  • Starta Cubase i 32-bitars läge. Gamla Reason 5 är nämligen bara 32-bitarsprogram.
  • Starta Reason, det startar nu automatiskt som Rewire-slav till Cubase.
  • Cubase: Devices-menyn > Reason Rewire
  • Klicka för det antal kanaler du vill föra över från Reason till Cubase mixer. Kanal 1 och 2 är den vanliga stereomixen från Reason och därefter ev. extra kanaler. Prova att ta med kanal 3 och 4 också.
  • I Cubase mixer hittar du nu reglarna Reason L/R samt Reason 3/4.
  • Reason: Har du skapat en mixer i racket kopplas den till utgång 1/2 i Reasons Hardware interface, men nu går den inte till ljudkortets utgångar utan direkt till kanalen i Cubase.
  • Skapa valfritt instrument som du vill behandla separat i Cubase.
  • Vänd Reason-racket och koppla ljudet från instrumentet till Hardware interface 3/4.
  • Cubase: Skapa ett MIDI-spår.
  • Som utgång på spåret hittar du kategorin Reason och inunder dina instrument från racket t ex NN-XT1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...