Jump to content
Annons

Sajten blir mer och mer konstig


Micke H

Recommended Posts

Annons
Stanislav (oregistrerad)

Nu har det gått en vecka. 😑

Vi testar just nu det förbättrade utseendet för en mindre grupp användare (moderatorerna).

Målsättningen är att vi ska kunna bena ut några sista buggar innan vi lanserar för samtliga medlemmar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fattat det rätt kommer utropstecknet att visa allt nytt, även artiklar och tidningsinnehåll, medan pratbubblan håller sig till enbart forumtrådar.

Nåja, guiden kommer imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

Om jag fattat det rätt kommer utropstecknet att visa allt nytt, även artiklar och tidningsinnehåll, medan pratbubblan håller sig till enbart forumtrådar.

Nåja, guiden kommer imorgon.

Det stämmer!

Guiden kom tidigare än väntat, här är den:

https://www.studio.se/index.php/topic/99761-uppdatering-av-studio-forum/#entry1455755

när man klickar på "Startsida" (uppe i länklisten) så kommer man till en sida som är princip tom (?)

Jag kan reproducera detta. Udda fel, vi kommer titta på det inom kort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

Undrar om det är fler som upplever samma som mig, nu med nya designen: när man klickar på "Startsida" (uppe i länklisten) så kommer man till en sida som är princip tom (?)

Nu är det åtgärdat!

Det rörde sig om en felkonfiguration av rättigheter för att få se nyheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

tja.. jo det var två saker med sajten jag tänkte ni som jobbar med sidan borde veta.. 1. är att jag inte kan byta rad när jag skriver inlägg .... 2. är att jag nyss svarade i al123´s tråd om vilka ackord rihana använder i låten Dimonds.. och nu finns inte tråden kvar??

Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

tja.. jo det var två saker med sajten jag tänkte ni som jobbar med sidan borde veta.. 1. är att jag inte kan byta rad när jag skriver inlägg .... 2. är att jag nyss svarade i al123´s tråd om vilka ackord rihana använder i låten Dimonds.. och nu finns inte tråden kvar??

1.) Webbläsare och operativsystem?

2.) Ska kolla detta med moderatorerna. Minns du vad tråden hette exakt, eller har du kvar en gammal länk till den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bekräfta att inte heller jag kan göra radbyten i textfälten med ENTER-tangenten (eller nån annan tangent heller) efter uppdateringen. Man jag kan göra det i typ alla andra textfält på andra forum och sidor.

Kör Win7 med IE10

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan även addera ett problem till på Signias lista. Trådar markeras inte som lästa när man backar tillbaka från dom. Det ända som hjälper i det läget är att uppdatera sidan, med antingen tryck på ikonen eller F5.

Kör åxå win 7 o ie 10

Redigerat av Kassettporta
Link to comment
Dela på andra sajter

1.) Webbläsare och operativsystem?

2.) Ska kolla detta med moderatorerna. Minns du vad tråden hette exakt, eller har du kvar en gammal länk till den?

1. samma som Signia dvs ie10 & win7 64bit ....2. minns inte vad tråden hette exakt.. men titeln innehöll rihana,remix & ackord piano iaf .. hoppas ni hittar felen, det är som signia skriver för mig med, pm & annat går bra att göra radbyten.. men inlägg nej 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Rihanna-tråden raderades av en moderator eftersom den innehöll länkar till en cover. Av upphovsrättsliga skäl kan vi inte tillåta det på forumet.

/Mats

jaha.. på det viset, fallet avslutat alltså -- bara radbytena kvar då (och spelaren i demotrådarna när ni ändå är igång) 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

Hej Larsson / Signia

Problemet med radbrytningar i Internet Explorer 10 är ett problem med den bakomliggande texteditorn. Ska kolla på detta, men kan tyvärr inte ge ett datum för när det blir åtgärdat då det beror på leverantören av forum-mjukvaran vi använder.

Mer info:

http://dev.ckeditor.com/ticket/9741

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Är det bara jag som inte får igång mp3 spelaren i låtavdelningen? Kör på win7 o ie 9 på denna datorn.

Funkar ibland, ibland inte för mig.

Tar också väldigt lång tid innan den går igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer än jag som tycker sökfunktionen är undermålig? Och Ja; Jag har provat olika inställningar i "Sök avdelning".

Själv tycker jag en googlesökning med "site:studio.se <sökord>" ger mångfaldt bättre resultat.

Men självklart kan jag ha missförstått en hel del.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stanislav (oregistrerad)

Tycker den har varit ofantligt slö de senaste dagarna. Ladda ner filerna har också gått segt

Vi har haft lite problem med hastigheten på sajten, det ska vara löst.

Och på vissa låtar dyker inte spelaren upp ens.

Det kan hända på gamla låtar.

Är det bara jag som inte får igång mp3 spelaren i låtavdelningen? Kör på win7 o ie 9 på denna datorn.

Det ser ut som att spelaren inte funkar bra med IE.

Vi ska titta på att uppdatera den bakomliggande spelaren (jPlayer) till nyare version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...