Jump to content
Annons

vad för gura kan detta vara?


Zakyath

Recommended Posts

Annons

jo jag gissar på det jag också, men det finns ju tusentals! tycker jag har svårt att hitta någon strata som har lika fint sound

Tycker du?? Tycker alla riktiga Fender Strator har "det" soundet. Kollar man på lite live klipp verkar han köra på en Les paul model men man vet ju inte hur det är i studion. Jag lyssnade lite på fler inspelningar och då låter det mer som klassisk Gibson Les Paul aka Guns N roses

Link to comment
Dela på andra sajter

var hittar man en les paul med sån tydlighet..? de jag har testat låter otydliga som satan 🙁

Kolla på såna Gibson som har PAF-mickar eller Classic 57 som de oxå kallas. Polarn som är Gibsonfanatiker har huset fullt av olika Gibsonar, alla varianter som INTE har PAF-mickar låter platt o billigt i jämförelse. Lite lägre outpot, mkt bättre ljud. Och att få fram vråldist går lika bra eller bättre än med tex burstbuckers. Tycker han och jag med....

Testa gärna även en 335 med classic 57. Grymma gitarrer, lättare, o skönare för ryggen än en en Les Paul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...