Jump to content
Annons

Kid Galahad - Black Mamba / Mix av mig / Master Cutting Room


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

Har mixat en platta med ett riktigt bra band. För er som gillar Muse/Thekillers och The hives borde detta passa er som handen i handsken. Plattan kommer i Januari tror jag och detta är första släppet som en preview på vad som komma skall 🙂 Jag har endast mixat spåret och det är masterat på Cutting Room. Bandet i sig valde deras singel erbjudande då de fick ett extra spår gratis dock skall det sägas att först fick de en master där spåren hade olika volym!!! Det ena spåret var 1db lägre och det är i mitt tycke oförlåtligt. Annars är jag nöjd med mastern. Lite stereobreddning och lite lyft i diskanten.

Har ni några frågor försöker jag svara ASAP!!!

http://www.youtube.com/watch?v=aEgzUoNRt48

Hoppas ni gillar det 🙂

/ Mvh Christian

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Blir jag först att gnälla o leta fel?

1. Jag tycker det är för lite fetbas.

2. Sångljudet? Det är väl nåt bandet ville ha antar jag, men ändå.

3. För lite stöt i kaggen.

Bra gitarrljud...

Haha nejdå. Detta projekt är ju redan klart men man får ju givetvis ha en åsikt 🙂

Tycker basen låter bra, dock är det ju som alltid att de skär så jävla mycket botten i masteringen. Då försvinner ju både en del fläsk i både kagge å basgitarr.Och visst kan man alltid pusha på kaggen mer haha, men i detta fallet ville jag ha det på det här viset 🙂

Och sång ljudet är ju ett medvetet val givetvis 🙂

Tack för du lyssnade!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med nytt från KG. Jag såg dem av en slump på Close To Home-festivalen för några år sedan. Jag tröttnade på att se Mustasch, som jag hade hoppats skulle vara bra och gick till en mindre scen där KC spelade. Helt klart ett av festivalens bättre band trots konkurrens av många riktigt stora band.

Det där lyftet i diskanten som du nämnde att masteraren hade gjort, kunde man klarat sig utan. Skit i mastringen och ge ut det som du mixat det i stället. 🙂

Jag kommer köpa skivan. Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med nytt från KG. Jag såg dem av en slump på Close To Home-festivalen för några år sedan. Jag tröttnade på att se Mustasch, som jag hade hoppats skulle vara bra och gick till en mindre scen där KC spelade. Helt klart ett av festivalens bättre band trots konkurrens av många riktigt stora band.

Det där lyftet i diskanten som du nämnde att masteraren hade gjort, kunde man klarat sig utan. Skit i mastringen och ge ut det som du mixat det i stället. 🙂

Jag kommer köpa skivan. Tack för tipset!

Yes skivan är verkligen super. Riktigt riktigt starka låtar 🙂

Ska framföra dina kommentarer till bandet angående masteringen haha 😛

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...