Jump to content
Annons

Ljudmodul med vocoder


LejonLeo

Recommended Posts

Jag letar med ljus och lykta efter en ljudmodul som även har vocoder då jag vill komplettera en hårdvarusynth. Enda kravet är att den ska ha lite softa pads (synthstråk) och som sagt en vocoder. Allt annat har jag. Behöver inte vara något avancerat. Vill inte lägga mer än max 5000:-. Gärna mindre. Hade varit perfekt med Alesis Nanosynth, om den hade haft vocoder. Har även kollat på Roland VP-7 som har bra röstmöjligheter men enbart har fåniga körpads som fristående ljud. MicroKorg är en variant, men dels så har den massa synthljud jag inte behöver, dels ett tangentbord jag inte behöver och dels så har den minitangenter som jag inte gillar. Finns det nån enkel ljudmodul med vocoder? Nån som har nåt till salu? Jag har en äkta Dunlop Talkbox jag tänkte göra mig av med i samband med detta...

Redigerat av LejonLeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Korg MS2000r är ju också lite för mycket, så sett, men eftersom den begagnad brukar ligga åtminstone 1500-2000 under ditt tak så borde väl inte "extrafunktionerna" göra så mycket? Den har enligt mig en grym vocoderdel, och funkar ju att sätta i ett rack 🙂. (eller som bordssynt för all del.)

Redigerat av Berg
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo jag vet hur en vocoder är uppbyggd men det är inte intressant i sammanhanget. Jag är ute efter vocoderfunktionen om det ska behöva poängteras. Beträffande Korg MS2000r så har väl den en intressant vocoderdel men den är väl i huvudsak en groovebox och det är inte alls vad jag är ute efter. Men tack för tipset ändå. Jag har även en Novation X-station och den har ju pad-ljud så det räcker och blir över samt har även ett inbyggt ljudkort med mic-ingång. Så jag har börjat fundera alltmer på att bara komplettera den med en enkel vocoder. Rent av i pedalform. Eller nån billig multieffekt och tänker då framför allt på Zoom RFX1000 och Behringer virtualizer. Men HELST skulle jag vilja slippa släpa med två hårdvarusynthar och en rackenhet för dessa enda två ljud utan skulle föredra att ha en liten låda som kunde stå på modersynthen, men det verkar inte finnas. Inte under 5000;. i alla fall

Redigerat av LejonLeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Korg R3 verkar inte helt ointressant. Skönt att de äntligen lämnat minitangentborden. De går inte att spela på. Är gjorda för barnhänder. Men de inbyggda ljuden verkar ju fullständigt oanvändbara. Ev bra till dance eller effekter till ljudläggning. Annars förtstår jag inte vad man ska ha dem till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg R3 verkar inte helt ointressant. Skönt att de äntligen lämnat minitangentborden. De går inte att spela på. Är gjorda för barnhänder. Men de inbyggda ljuden verkar ju fullständigt oanvändbara. Ev bra till dance eller effekter till ljudläggning. Annars förtstår jag inte vad man ska ha dem till.

Jobbar man med diverse EDM som jag gör är den bra. Man kan ju alltid editera rätt mycket i den med, men det är rätt omständligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...