Jump to content
Annons

Sprida muisk. Soundcloud.com finns det flera bra?


remote

Recommended Posts

Jag har nyss börjat använda soundcloud.com för att sprida musik på enkelt sätt. Det roliga med Soundcloud.com (förutom att det är svensk ide) är att lyssnaren ser ljudspektra för hela låten vilket gör det lättare att se svaga och starka partier.

Min fråga: Finns det flera liknande siter?

Redigerat av remote
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

reverbnation är väldigt bra om du vill sprida musik. Lätt att binda ihop med facebook-grupper också. Har väldigt smidiga och nytta funktioner att använda sig av om man vill ta det hela ett steg längre.

Kollade på reverbnation.com Nja jag saknar audio spektra som soundcloud har.

Det visuella audiospektrat för hela låten ger en ny lyssnare en uppfattning dirket hur muisken går utan att behöva lyssna genom hela stycket.

Kolla på Guitar Nilsson soundcloud:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på reverbnation.com Nja jag saknar audio spektra som soundcloud har.

Det visuella audiospektrat för hela låten ger en ny lyssnare en uppfattning dirket hur muisken går utan att behöva lyssna genom hela stycket.

Kolla på Guitar Nilsson soundcloud:

http://soundcloud.com/user7908154

Men är det viktigare än att nå ut till folk och sprida din musik :S Musik är väl något du ska höra och inte se?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man säger att man finns på Youtube så hittar de flesta dit. Det kan vara så att de andra som nämns inte är lika kända hos de vanliga dödliga och glöms bort: "Reverb...vad?". Kan även nämna att om jag hade fått en krona från alla som hittat mig på Youtube så skulle jag ha råd med en helkväll på krogen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man säger att man finns på Youtube så hittar de flesta dit. Det kan vara så att de andra som nämns inte är lika kända hos de vanliga dödliga och glöms bort: "Reverb...vad?". Kan även nämna att om jag hade fått en krona från alla som hittat mig på Youtube så skulle jag ha råd med en helkväll på krogen.

Jag kan tycka att din kommentar är riktig, men också missvisande. Jag menar - numera skickar man länkar till varandra och mottagaren klickar och struntar ofta vad som står för adress.

Men de som är försiktiga att klicka på "vad som helst" blir allt fler (som tur är), i dessa fall känns det tryggt att klicka på en YT-länk. Med detta i bakhuvudet håller jag med på ditt resonemang.

Redigerat av remote
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...