Jump to content
Annons

Skillnad preamps


DivineCo

Recommended Posts

Sen är det faktiskt så att en bra preamp kan få en modest mikrofon att låta riktigt riktigt bra. Men en bra mikrofon låter givetvis bra genom både en mellan klass preamp och en dyr.

Jag kommer ihåg när jag köpte min dyra preamp så gjorde jag lite tester med b.la Digi 002 och Octopre Le:n och mina Oktava 012 mikrofoner hoppade upp en nivå helt klart med den dyrare preampen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Guitar Nilsson, den 2012-08-29 - 19:34, sa:

Jag har starkt för mig att nån av de som vet, Elof eller kanske Joachim har skrivit att U47 låter mer modernt hitec än gammal Bing Crosby fast de flesta tror att de ska hett så "gammalt" sound... Rätt så rejält med diskant i dem om jag minns rätt.

Jag har inte lyssnat på de här klippen så om det har jag ingen åsikt alls, men om Behringern lät vassare kanske den är den som återger micken bäst?

Det är nog jag som är full då, eftersom det var jag som sa det och fortfarande står fast vid det.

U47 (alla jag testat) låter betydligt modernare än ett gammalt vinylsound från 50-60 talet om man kör den helt ren in i valfri preamp. Det är helt enkelt en bra mick, fortfarande. Den låter inte heller som en distad beatlesinspelning utan bara jävligt bra, betydligt modernare än det de flesta verkar tycka låter "vintage" och "varmt"...

Nej jag var nog full, jag förstog inte vad han hade skrivit... syftade inte alls på vad texten handlade om 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...