Jump to content
Annons

Sound Forge kommer till Mac


Linus

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

för då kan kan man snacka om stora skygglappar

vore du det skulle du veta lite bättre vad du pratar om

det är bara att titta på exemplen som mr keys radar upp

Äh du pratar du som vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sound Forge är inte ett mastringsverktyg, ljudredigeringsprogram täcker andra behov än flerspårig musikinspelning.

Jag finner det nästintill omöjligt att klippa/putsa samplingar perfekt och skapa loop-metadata med en DAW. Eller ljudfiler till ett spel. Eller radioreportage.

I så fall har använder du fel daw.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Tex ett radio reportage gör man ju väldigt bra och lätt med vilken daw som helst. Skulle man inte komma ner på djup nog samplenivå/inte få det tillräckligt stort upplöst så finns det automatiseringar.

Logic funkar ypperligt till sånt samt om man hur fullversionen så ingår ju en del godis oxå som man har nytta av om det skulle krävas.

Själv använder jag Logic till och med ibland när jag sänder web tv

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Logic funkar ypperligt till sånt samt om man hur fullversionen så ingår ju en del godis oxå
Men varför ingår godiset Soundtrack i Logic Studio om man kan göra allt med Logic Pro? 😉

Jag kan rita vektorgrafik i Photoshop, så varför existerar Illustrator?

Jag kan räkna med tabeller i Word, så varför existerar Excel?

I så fall har använder du fel daw.

Tack, jag har de flesta inspelningsprogrammen i studion. Du får gärna visa hur du använder Reaper för att batchkonvertera 528 samplingar och sätta loopmarkörer i varje fil (crossfade-loopar så skarvarna inte hörs) för sustainloopar och releaseloopar. Redigerat av Linus
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför ingår godiset Soundtrack i Logic Studio om man kan göra allt med Logic Pro? 😉

Jag kan rita vektorgrafik i Photoshop, så varför existerar Illustrator?

Jag kan räkna med tabeller i Word, så varför existerar Excel?

Tack, jag har de flesta inspelningsprogrammen i studion. Du får gärna visa hur du använder Reaper för att batchkonvertera 528 samplingar och sätta loopmarkörer i varje fil (crossfade-loopar så skarvarna inte hörs) för sustainloopar och releaseloopar.

Hade du skrivigt allt detta förut innan mitt länläg, hade jag nog inte skrivit det.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Men varför ingår godiset Soundtrack i Logic Studio om man kan göra allt med Logic Pro? 😉

Jag kan rita vektorgrafik i Photoshop, så varför existerar Illustrator?

Jag kan räkna med tabeller i Word, så varför existerar Excel?

Tack, jag har de flesta inspelningsprogrammen i studion. Du får gärna visa hur du använder Reaper för att batchkonvertera 528 samplingar och sätta loopmarkörer i varje fil (crossfade-loopar så skarvarna inte hörs) för sustainloopar och releaseloopar.

Ja du det kan man fundera på jag har haft det hur länge som helst men så vitt jag minns inte haft nån användning av det ännu. Men det finns där om jag behöver det nån gång.

Om som jag sade tidigare spelas det fel eller in kasst och det handlar om nåt som det betalas pengar för, gör om istället.

Sen tycker jag nog att man i så stor utsträckning som möjligt bör undvika loopar utan göra det på riktigt istället. Det är väl skoj att leka med loopar och kanske till och med både praktiskt och kostnads effektivt men det känns som att det är dags att ta ett tänk över var det barkar hän. Så jag kan inte riktigt se att det skulle vara viktigt att batchkonvrtera 528 samplingar om man inte just jobbar med att sälja loopar, en försäljning som förmodligen i första hand riktar sig mot hemmapulare.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag pratar inte om musikloopar så jag tror du missförstår hela scenariot.

Jag pratar om att redigera ljudfiler, t ex samplingar av en flygel i alla toner och olika anslagsstilar.

Jag vill kunna trimma en vågformsloop av ett D#2 från en basklarinett. Det handlar inte om att klippa bort felspelningar.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...