Jump to content
Annons

willchord

Recommended Posts

Tjena alla på studio forum!

Precis införskaffat mig nya KRK monitorer och tänkte sätta upp dem i detta lilla rum (beskrivning i den bifogade filen)

Min fråga är, är detta rum för litet och kanske lite för fyrkantigt för bra lyssning?

Jag håller på med elektronisk musik och ska inte spela in några instrument analogt.

Om det här rummet kan funka, var borde jag i så fall ha setupen med monitorer, skärm, midi-keyboard mm.?

Förlåt om det är beskrivet lite dåligt i bilden, försökte så gott jag kunde! 🙂

P.S. Har såklart möblering för ändamålet men orkade inte rita med det i bilden! Peace!

post-23953-0-25869600-1344272609_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En sak jag tänkt på i många såna här trådar är att TS ofta aldrig med ett ord nämner vad väggarna, golv och tak är gjorda av. Lite som att (överdrivet) skriva till ett bilforum; Hej jag har köpt en röd bil, är den bra?

Jag tror det kan funka bra, man tar det rum man har, bara man kommer igång. Med ett par bra öppna lurar går det att få till kanonljud även i ett akustiskt dåligt rum. Sätt upp monitorerna på ett skrivbord och lyssna på musik, flytta runt och lyssna var det låter bäst. Hör du ingen större skillnad ställer du grejerna så det blir mest praktiskt att vara i det lilla rummet, kanske inspelningsgrejerna o monitorerena mitt på långväggen och keyboarden vid fönstret. Det är bara att dra igång! Akustikbehandling osv kan du ta pö om pö. Kul är det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...