Jump to content
Annons

Till alla som gör House musik!


BHR

Recommended Posts

Annons

hjälp alltså! ,, är det så att ni inte kan lista ut själva att jag inte menar 80-90tals house(vem fasen lyssnar på det idag). utan mer dagens house(pophouse whatever)

Men om du specificerar vad du vill komma åt i trådens titel och inte lämnar till läsaren att tolka påståendet godtyckligt så slipper du få irritation och tråkiga svar tillbaka.

Modern House är bara gammal House i ny förpackning och nytt sound.. grunden House är alltid House annars är det något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett intro måste vara så pass enkelt att det går att mixa ihop med en annan låts outro, utan att ta för mycket plats i anspråk.

Happ, ja som sagt är jag inte inne i huset. Men det går väll att ordna. Du behöver väll inte mer än ett par sekunder för att mixa ihop två låtar? Så den kan börja simpelt, det betyder inte att man behöver ha en ensam kick i 1 minut. Redigerat av klasho
Link to comment
Dela på andra sajter

Happ, ja som sagt är jag inte inne i huset. Men det går väll att ordna. Du behöver väll inte mer än ett par sekunder för att mixa ihop två låtar? Så den kan börja simpelt, det betyder inte att man behöver ha en ensam kick i 1 minut.

Ett par sekunder för att mixa låtar? runt 2 minuter är normalt om du ska göra en bra mix, oftast låter man något element ligga kvar mycket längre, ibland hela setet...

Här kan ni som inte vet vad en DJ gör titta lite närmare

http://www.youtube.com/watch?v=Tc3mBTQiLSs&feature=relmfu

Redigerat av Miklo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par sekunder för att mixa låtar? runt 2 minuter är normalt om du ska göra en bra mix, oftast låter man något element ligga kvar mycket längre, ibland hela setet...

Här kan ni som inte vet vad en DJ gör titta lite närmare

http://www.youtube.com/watch?v=Tc3mBTQiLSs&feature=relmfu

2 minuter är väl iofs rätt långt för att göra en bra mix (beror givetvis på hur man vill spela). Det går att göra en bra mix på betydligt kortare tid. När man mixar 70-tals-disco så har man oftast inte mer än 8-10 sekunder på att mixa och byta låt. Nu snackar vi ju iofs house men för mig räcker det gott o väl med ett 1 min intro och det är väl standard för dom flesta houselåtarna idag (1:00 - 1:30 intron)

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt. Men jag förstod inte riktigt vad som var vad. Samma låt till 6:30? Men om man snackar om låtar så handlar det väll ändå om låten. Sen är det DJs roll att mixa ihop den och den om det e så. Nu kan jag ingenting om den här jobbiga musikstilen och drar saker ur röven men...man kan inte prodda låtar så att de ska vara så enkla som möjligt att mixa ihop till en musiksmet med andra låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter är väl iofs rätt långt för att göra en bra mix (beror givetvis på hur man vill spela). Det går att göra en bra mix på betydligt kortare tid. När man mixar 70-tals-disco så har man oftast inte mer än 8-10 sekunder på att mixa och byta låt. Nu snackar vi ju iofs house men för mig räcker det gott o väl med ett 1 min intro och det är väl standard för dom flesta houselåtarna idag (1:00 - 1:30 intron)

ja och jag tror knappast att 70-tals discon skrevs specifikt för att kunna mixas ihop med andra låtar så om DET går att mixa ihop så.....Varför skulle man inte kunna bygga ihop huset med olikfärgade tegelstenar?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...