Jump to content
Annons

FXpansion släpper gratis Buss-kompressor -VST - AU - RTAS


Audiorent

Recommended Posts

Fick mail om att FXpansion har släppt en gratis buss-kompressor, DCAM FreeComp för VST, AU och RTAS.

Du behöver ett konto hos dem för att ladda hem den.

http://www.youtube.com/watch?v=vqD2BeSlbG4&feature=player_embedded

Har inte hunnit ladda hem den själv ännu för att testa men gratis är ju gott......

Läs mer och ladda här:

http://www.fxpansion.com/index.php?page=185&tab=443

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Å vad jag hatar att de vill att man ska fylla i sånt som gatuadress etc. Som om man fyller i sitt riktiga. Aja laddade ned och har bara snabbtestat den.Får återkomma när jag testat den mer grundligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar lite samma som SadamJR.....finns det någon anledning att inte lägga denna gratiskompressor direkt på kanalen? Funkar inte det, eller? Måste man skicka en signal till en buss och lägga kompressorn där? 🤪😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar lite samma som SadamJR.....finns det någon anledning att inte lägga denna gratiskompressor direkt på kanalen? Funkar inte det, eller? Måste man skicka en signal till en buss och lägga kompressorn där? 🤪😳

Klart det funkar att lägga en busskompressor på en kanal istället, det är väl bara att pröva och se (lyssna).

Mvh/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

persuader (oregistrerad)

tror det pågår ett litet krig med BUSS kompressorer nu verkar det som

Jag provar allt som är gratis....Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent generellt har jag inte behov av lika snabb attack från en busskompressor som hos en kanalkompressor. Release får gärna låta bra i snabbt läge men inte gärna dista hörbart. Dessutom kan releasetiden hos en buss glida över 300 ms så den bör låta bra med långsam release också.

Jag önskar som sagt sällan hörbar dist hos en busskompressor. Något som jag annars kan uppskatta på kanalen. Dessutom bör frekvensgången vara hyffsat rak. Hos en kanalkompressor har det inte samma betydelse.

Sedan finns det finesser hos busskompressorer som sällan blir relevanta hos en kanalkompressor. Möjlighet att skära basen hos styrsignalen är ett exempel.

Tack för tipset Audiorent! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...