Jump to content
Annons

tips på kristen soul/motown


richardlang

Recommended Posts

Hej!

Jag har tänkt att starta ett större projekt i en kyrka jag jobbar i. Jag hade tänkt att starta ett soul/rhytem and blues/Motown Band(tänkt the commitments, Aretha Franklin, Ray charles, Jackson five) på ca 10 pers:

Trummor, bas, gitarr, Orgel/piano, saxofon, trumpet, trumbon, 3-5 sång/Kör

Eftersom det är genom kyrkan så är det bra om texterna har religiös bakgrund iaf till 50% i repotoaren.

Någon som vet några bra Band/ låtar som kan stämma in på det jag söker som man kan spela i projektet?

Tack på förhand/ Richard

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...Solution. Är inte det samma kille/trummis/musikskapare som i tidiga Entombed. Om det kryper fram att han var inblandad i "Out of hand" så kanske några kristna motsätter sig. (Sångtext: "Jesus Christ, lord of flies, in disguise. Fuck!") Den låten var inte med i USA-utgåvan av skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Solution. Är inte det samma kille/trummis/musikskapare som i tidiga Entombed. Om det kryper fram att han var inblandad i "Out of hand" så kanske några kristna motsätter sig. (Sångtext: "Jesus Christ, lord of flies, in disguise. Fuck!") Den låten var inte med i USA-utgåvan av skivan.

Jo det stämmer, men jag menar inte att "the solution" har kristna budskap bara visa ett exempel på viket musikstil jag söker

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta av dom gamla soulartisterna var ju iofs kristna så det är väl bara att köra på.

Ta den här.

Hey mama, don't you treat me wrong

Come and love your daddy all night long

All right now, hey hey, all right

See the girl with the diamond ring

She knows how to shake that thing

All right now now now, hey hey, hey hey

http://www.youtube.com/watch?v=vzkLs7ymZqU

Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...