Jump to content
Annons

Fildelade - får betala 5 miljoner


Valle

Recommended Posts

Hehe... denna var rolig (min fetstil):

jag brukar inte tycka om att hoppa in i tåget med dårar som skriker att alla som har mer makt och pengar än de själva är dumma i huvudet, men fan, det här får en ju verkligen att klia på huvudet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför då? Musik kan man inte sluta med.

OK, lite off topic då, fåfäng som jag är:

Jag är en alldeles för hård kritiker gentemot mig själv (som låtskrivare/producent). Och ju äldre jag blir desto sämre skit tycker jag (kritikern) kommer från min penna. Så jag börjar gnaga på mitt eget förtroende, kan man säga. Dessutom har jag helt tappat greppet om vad som är "bra"; jag har alltid tyckt att jag skriver låtar som inte alls är så illa pinkade när man jämför med vad som "bra musik", men så kommer det en halvt ointresserad, femtonårig sovrumsproducent, och blåser skallen av en med "musik" som i stort sett endast består av evighetsslingor... och får en respons som jag inte ens sammanlagt har fått under hela mitt 38 år långa sorry ass musikliv. Sådant skapar bara förvirring i min reptilhjärna.

Så jo, man kan sluta med musik. Men jag kommer inte sluta gilla musik – alltså, musik så som jag känner till den.

Inget att bry sig om. Jag har bara blivit en avundsjuk gubbe, helt enkelt.

Vad var det nu vi egentligen snackade om? Javisst ja, någon gjorde sig lustig över mitt rubrikval...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dock USA vi pratar om. USA är landet där man kan få en miljon dollar i skadestånd för att man halkat på en dörrtröskel på mc donalds och landet där man kan få över tusen års fängelse. Fast nu generaliserar jag kanske, är nog lite annorlunda från stat till stat. Men som någon tidigare skrev så har USAs rättsystem en tradition av höga böter och höga straff.

Enligt Steve Jobs så är musikbranschen totalt efterbliven, han anser att dom gamla göbbarna på musikjättarna lever kvar i 60-talet. Fast Steve Jobs var väl en extremmänniska av absolut högsta mått, han såg allt i fullständigt svart och vitt och var lite utav en sociopat (och geni, faktiskt). Jag är nog också litet utav en extremmänniska, som en del här på forumet säkert har märkt ^^ .. Svart och vitt tänkandet verkar ha en central roll i min hjärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, lite off topic då, fåfäng som jag är:

Jag är en alldeles för hård kritiker gentemot mig själv (som låtskrivare/producent). Och ju äldre jag blir desto sämre skit tycker jag (kritikern) kommer från min penna. Så jag börjar gnaga på mitt eget förtroende, kan man säga. Dessutom har jag helt tappat greppet om vad som är "bra"; jag har alltid tyckt att jag skriver låtar som inte alls är så illa pinkade när man jämför med vad som "bra musik", men så kommer det en halvt ointresserad, femtonårig sovrumsproducent, och blåser skallen av en med "musik" som i stort sett endast består av evighetsslingor... och får en respons som jag inte ens sammanlagt har fått under hela mitt 38 år långa sorry ass musikliv. Sådant skapar bara förvirring i min reptilhjärna.

Så är det alltid, nya förmågor som hittar på nya saker och till slut ställer sig över den förra generationens jättar. Jag känner inte dig så det här är bara något jag inbillar mig kan hjälpa: släpp mycket av det äldre tänket, hur hårt det än är, ta dig ur gamla mönster, försök göra någonting som låter totalt annorlunda, gör sedan något som låter helt annorlunda än det och fortsätt tills det blir bra. Jag tror inte människor blir fantasilösa med åldern, jag tror däremot att pepparkaksdegen hårdnar i formen efter ett tag, då måste degen tas ut, knådas om och sättas i en ny form och stelna på nytt. Jag tror vi fastnar i den formen vi lärt oss från ungdomen och stelnar i den. Haha, flumm flumm flumm

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men Valle skulle lägga ner sitt deltagande här på Studio forum oxå, sa han, för ett tag sen.

Ja, och det gäller fortfarande. Datumet jag nämnde har ännu inte inträffat. Men hav tålamod, SadamJR, hav tålamod... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att OM det hade funnits lite övertygelse bakom texterna så hade man ”rasat” mot att bolagen säljer/försvarar ens produkt på detta vis.

Men, jag tror RTM, Green Day mfl är 100% yta/image och att de ”horar”. De har mindre moral än de "hemska kapitalister" de sjunger om.

Tyvärr tror jag du har helt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...