Jump to content
Annons

Ja, hon kan sjunga!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Jag har aldrig riktigt fattat skolan som säger att det är de tekniskt fulländade, perfekt pitchade

sångarna (typ. M. CARREY), som är the shit!

Jag kommer aldrig att sätta Mariah Carrey, Whitney Huston, Beyonce

framför sångerskor som Nina Simone och Billie Holliday. I min värld

handlar musik mer om personligt uttryck i form av fraseringar, tajming

än om teknik och sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig riktigt fattat skolan som säger att det är de tekniskt fulländade, perfekt pitchade

sångarna (typ. M. CARREY), som är the shit!

Jag kommer aldrig att sätta Mariah Carrey, Whitney Huston, Beyonce

framför sångerskor som Nina Simone och Billie Holliday. I min värld

handlar musik mer om personligt uttryck i form av fraseringar, tajming

än om teknik och sound.

Och jag har aldrig förstått indie scenen med alla nissar som sjunger som kråkor men gör det med "känsla"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag har aldrig förstått indie scenen med alla nissar som sjunger som kråkor men gör det med "känsla"

Håller med, prettos finns inom alla musikstilar inte minst inom Indie där det tycks mig extra viktigt med allt runt omkring musiken(utseende, attityd)

I min favorit genre Jazz kommer man inte så långt på sådana premiser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattade det som att du tyckte att nischad musik var bättre än mer populär musik, i och med att man är något på spåren om det är en minoritet som lyssnar på ens musik och man är en loser om man tycker om musik majoriteten gillar. Jag anser att musik inte blir varken bättre eller sämre av folks åsikter om den, utan att det är hur själva musiken låter som är viktigt. Inte dess status.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppfattade det som att du tyckte att nischad musik var bättre än mer populär musik, i och med att man är något på spåren om det är en minoritet som lyssnar på ens musik och man är en loser om man tycker om musik majoriteten gillar. Jag anser att musik inte blir varken bättre eller sämre av folks åsikter om den, utan att det är hur själva musiken låter som är viktigt. Inte dess status.

Bob Dylan är väl ett bra exempel. Eller Håkan Hellström för att ta ett lite mer lokalt fenomen. Eller Broder Daniel, eller Kent. Antingen hatade eller älskade, faktiskt av en bred publik också. alla har en åsikt, även om man kanske inte ens är intresserad av musik. DET är stort. Det är det jag menar bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle han vara okänd och lägga upp en låt här skulle han sågas rejält för sin sånginsats. Blir man stor så kan man sjunga eller spela hur jävla illa som helst och då anses det bra. :rolleyes:

Det där säger nog mer om forumet än om Bob Dylan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...