Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tänk att det ska vara så svårt..!! 😮 Jag börjar nästan känna mig smått uppgiven.

Jag har letat med ljus och lykta efter en studio i Stockholm att hyra. Inte för en dag alltså, utan som arbetsplats 24 h om dygnet något år framöver. Eller en lokal som kan byggas om till en studio. Nehe.. det verkar som om alla såna lokaler annonseras under jorden.

Jag har även letat med ljus och lykta efter NÅGON som kan informera mig om var man kan hyra en studio eller hitta en lokal som kan byggas om till studio. Och inte verkar det gå att hitta någon sådan person heller... Trots att det kryllar av musiknördar i vårt land!

Finns det ingen vänlig själ där ute, med lite tips/idéer/erfarenhet i nacken, som vill slösa några minuter av sin dyrbara tid och berätta var man vänder sig för att hitta dessa lokaler? 😕 Jag vore OERHÖRT tacksam om någon ville hojta till!!

Kontakter? Sajter? Länkar? Allt är av intresse. Jag är både oerfaren och vilsen. Hjälp en liten stackare nu!! 😉

Och alla ni lyckliga som har studios, hur har ni fått tag på dem?

Tack på förhand och ha en strålande dag (när solen går upp)!

Redigerat av Christa Ajris
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På Blocket kommer det ut studiolokaler lite titt som tätt i Stockholmsområdet. Kolla även efter typ vanliga källarlokaler och så vidare. Ofta rätt billigt, men kolla bara så att det är okej att leva om! Bättre tips än så har nog inte jag. Det vore väl i så fall att leta hos bostadsstiftelser osv efter lämpliga lokaler. Satt i en studio i Järfälla lite mer än ett halvår, och den hittade jag på Blocket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ja, det verkar väldigt svårt att hitta något. Jag har gjort flera försök med Blocket, men lyckas inte hitta något för mig. Det jag är ute efter är ett litet rum, där jag kan ställa in ett par monitorer, en midi-klav och en laptop. De flesta verkar vilja hyra ut sin färdiga studio per timme, det är jag alltså inte intresserad av. Jag vill ha ett litet rum där jag kan ställa in mina egna grejer och spela högt. Vill heller inte dela med någon annan producent eller band, eftersom stöldrisken ökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Det finns en stor studio lokal i Stockholm där man kan hyra en del i, för ett bra pris. Jag kan själv rekommendera lokalen och ägaren, väl isolared och byggd för just studio. Det är lätt att komma överens med ägaren om månadskostnader etc, han är inte omöjlig alls. Jag känner ägaren och har fått ok att lämna ut hans mail om ni PMar mig.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Det finns en stor studio lokal i Stockholm där man kan hyra en del i, för ett bra pris. Jag kan själv rekommendera lokalen och ägaren, väl isolared och byggd för just studio. Det är lätt att komma överens med ägaren om månadskostnader etc, han är inte omöjlig alls. Jag känner ägaren och har fått ok att lämna ut hans mail om ni PMar mig.

Skulle inte du kunna PMa mig kontaktuppgifterna? Vore tacksamt, då jag är på jakt efter ny studio 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Anders Bagge flyttar och säljer sitt hus med inte mindre än fem studios. Köp!

http://www.blocket.s...et_48772879.htm

EDIT: Precis när jag postade detta försvann sidan från Svensk fastighetsförmedling. Kanske redan är för sent 🙂

EDIT2: Nu kanske? http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=465C3CJNJALJBNDH

Redigerat av pjocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Anders Bagge flyttar och säljer sitt hus med inte mindre än fem studios. Köp!

http://www.blocket.s...et_48772879.htm

EDIT: Precis när jag postade detta försvann sidan från Svensk fastighetsförmedling. Kanske redan är för sent 🙂

EDIT2: Nu kanske? http://www.svenskfas...65C3CJNJALJBNDH

Jag såg den där annonsen och tänkte typ "6.2 miljoner, det är ju ändå överkomligt om man är två eller tre stycken som köper det tillsammans och dessutom kan bo där". Sen såg jag att det inte var någon friköpt tomt, så man får betala arrende-avgift på 120 000 kr/år 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)
Sen såg jag att det inte var någon friköpt tomt, så man får betala arrende-avgift på 120 000 kr/år 🙂

Haha! Jag tänkte exakt samma sak, men missade helt arrendet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...