Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Missa inte vĂ„r intervju med Hellvalla Burn i Studio nummer 4-12! Olle Niklasson berĂ€ttar historien bakom bandet, som ju redan Ă€r vĂ€rldskĂ€ndisar hĂ€r pĂ„ Studio Forum. 🙂

/Mats pÄ Studioredaktionen

PS Tack till Hellvalla-gÀnget för att ni ville medverka!

bild.JPG

Annons
Postat

Miniatyren gick att lÀsa...sÄ tidningen snÄlar jag in pÄ.

Hm, jag trodde gitarristerna Ätminstone fick vÀlja sitt sound...Àh, va fan sparka Valle frÄn hans egna band vet ja, hehehe!

Kul uppmĂ€rksamhet boys och tack för eran musik och framförallt att, det Ă€r liksom ett seriöst koncept som kĂ€nns intressant...hörde att ni skulle gĂ„ mot mera "rötterna" och ta steget nĂ€rmare KISS pĂ„ nĂ€sta album eller Ă€r det bara ett rykte som Slejnard har spridit, muahaha! 😎

Jag som lĂ€st artikeln kan avslöja att programmet Reaper nĂ€mns minst en gĂ„ng. 😉

Jag förstÄr inte deras bandnamn dÄ jag alltid trott att dom heter "REAPER"!?

Postat
Kanske ska tillĂ€gga att den som bara lĂ€ser miniatyren missar de tre sista sidorna i artikeln. Det Ă€r dĂ€r det börjar bli riktigt spĂ€nnande! 🙂 /Mats
ajaj...dÀr ser man, snÄlheten bedrar visheten, blir ett besök pÄ COOP och flirta med den mörka superunga kassörskan och inhandla ett ex av papperet!
Postat

WhooHoo!

jump2.gif

AlltsÄ, jag har fan nÀstan gÄtt av pÄ mitten för att inte avslöja att detta skulle ske. Detta Àr sÄ oerhört kul. Och som jag sa till mina bandkollegor sÄ sent som igÄr: Det spelar ingen roll hur erfaren eller gammal man blir för sÄdana hÀr hÀndelser; man Àr lika förvÀntansfull som ett barn pÄ julafton.

Sitter pÄ jobb, Äterkommer med mer reflexioner senare. Men vill passa pÄ att tacka, Olle, Mats och Björn för att ha gett Hellvalla Burn den hÀr fina uppmÀrksamheten.

Postat

Det hĂ€r blir andra gĂ„ngen i vĂ€rldshistorien som jag köper tidningen 🙂

Ska bli kul att lĂ€sa om gossarne i Hellvalla. Även helt fantastiskt att Valle har lyckats att hĂ„lla kĂ€ften om det hĂ€r... 😉

[...] Jag förstÄr inte deras bandnamn dÄ jag alltid trott att dom heter "REAPER"!?

😆

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

RhEllvAlla buPERn kanske? NĂ€. Det var trĂ„kigt. Men sĂ„ gĂ„r det nĂ€r man Ă„ker frĂ„n stan till sitt jobb i en liten hĂ„la och gĂ„r till den enda listade hökaren hĂ€r som skall sĂ€lja Studio bara för att fĂ„ svaret "Nej, stĂ„r den inte i tidningsstĂ€llet sĂ„ kommer den inte förrĂ€n pĂ„ mĂ„ndag". đŸ€Ș

Postat

Grattis f+n vad kul 🙂

DĂ„ blir det snart ett studio reaper seminarium med valle 😄

Postat

Kul! Grattis! Ingen aning om va aROCKER gafflar om att ni ska söka er till rötterna - KISS, men det vore nice 🙂

Ville bara vÀcka dig, din gamle björn!

Visst vore det nice med lite mera KISS-rötter, hehe! 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Skojigt!

Jag förstÄr att du haft svÄrt att hÄlla dig Valle.

Postat

F-n vad kul! Skall bli spĂ€nnande lĂ€sning. Är det lika vassa kommentarer i tidningen som hĂ€r? 😉

Onion (oregistrerad)
Postat

Minns nÀr jag fick en kassettkopia av den första studioinspelningen jag medverkade pÄ typ -84

UngefÀr samma kÀnsla hade jag nÀr jag blÀddrade i tidningen idag.

Skitkul att medverka i detta projekt :-)

Rock on

/ Thomas

Postat

Kul uppmÀrksamhet boys och tack för eran musik och framförallt att, det Àr liksom ett seriöst koncept som kÀnns intressant...hörde att ni skulle gÄ mot mera "rötterna" och ta steget nÀrmare KISS pÄ nÀsta album eller Àr det bara ett rykte som Slejnard har spridit, muahaha!

He he... 😄 Well, i hĂ€ndelse av en IV:a, sĂ„ hade jag gĂ€rna sett att den blev en hybrid av de tidigare tre; det "rock-and-rolliga" frĂ„n I:an, lĂ„tarnas intensitet frĂ„n II:an, soundet frĂ„n III:an. Jag tror definitivt att vi hade kunnat fĂ„ till en riktigt kanon-produktion dĂ€r...

F-n vad kul! Skall bli spĂ€nnande lĂ€sning. Är det lika vassa kommentarer i tidningen som hĂ€r?

Jag försökte spela Allan under intervjun. Men Olle Ă€r ett "pro" och visste direkt nĂ€r det var lĂ€ge att dra mig i öronen och be mig chilla av lite grann 😉

Postat

[...]

Jag försökte spela Allan under intervjun. Men Olle Ă€r ett "pro" och visste direkt nĂ€r det var lĂ€ge att dra mig i öronen och be mig chilla av lite grann 😉

Tror att jag ska ta och ringa upp den dĂ€r Olle och höra om han kan sĂ€lja nĂ„gra knep 😉 Verkar vara helt ovĂ€derliga tips 😄

NĂ„vĂ€l, Ă„terigen; krattis krappar! Kul som fan för er. Är fan glad för er skull 🙂

Vad följer hÀrnÀst? Soffprogram? Matlagning i direktsÀnd television? Livekonsert (dÀr alla medlemmar sitter hemma i sina studios och kör igenom hela repertoaren via livefeedad YouTube eller nÄgot sÄdant)? RockumentÀr?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

ajaj...dÀr ser man, snÄlheten bedrar visheten, blir ett besök pÄ COOP och flirta med den mörka superunga kassörskan och inhandla ett ex av papperet!

Du flirtar med henne i alla fall din gamla gubbe och fantiserar om ett helt annat sorts nummer med henne. 😆

Postat

Vad följer hÀrnÀst? Soffprogram? Matlagning i direktsÀnd television? Livekonsert (dÀr alla medlemmar sitter hemma i sina studios och kör igenom hela repertoaren via livefeedad YouTube eller nÄgot sÄdant)? RockumentÀr?

Ja, jag vet ju inte vad de andra tÀnker men i min stilla vÀrld hade jag tÀnkt mig nÄgot i den hÀr stilen: skivkontrakt - vÀrldshit - berömmelse - vÀrldsturné - mer berömmelse - massor av pengar & dekadent leverne - ny skiva som floppar - drogberoende - nedgÄng - minst en medlem dör - den dÄliga skivan sÀljer igen - avskedsturne. Eller nÄgot sÄnt.

Postat (redigerat)

i min stilla vÀrld hade jag tÀnkt mig nÄgot i den hÀr stilen: skivkontrakt - vÀrldshit - berömmelse - vÀrldsturné - mer berömmelse - massor av pengar & dekadent leverne - ny skiva som floppar - drogberoende - nedgÄng - minst en medlem dör - den dÄliga skivan sÀljer igen - avskedsturne. Eller nÄgot sÄnt.

😆

En Àkta Rock-saga!

Glöm inte att peta in nĂ„gonstans, att det ska göras en skrĂ€ckfilm dĂ€r vi innehar huvudrollerna. Jag tĂ€nker mig plotten: NöjesfĂ€lt, tivoli... en galen vetenskapsman, robotar som liknar oss... ... đŸ˜±

Redigerat av Valle
Postat

Du flirtar med henne i alla fall din gamla gubbe och fantiserar om ett helt annat sorts nummer med henne. 😆

Ooooh yes!
Postat (redigerat)

Ja, jag vet ju inte vad de andra tÀnker men i min stilla vÀrld hade jag tÀnkt mig nÄgot i den hÀr stilen: skivkontrakt - vÀrldshit - berömmelse - vÀrldsturné - mer berömmelse - massor av pengar & dekadent leverne - ny skiva som floppar - drogberoende - nedgÄng - minst en medlem dör - den dÄliga skivan sÀljer igen - avskedsturne. Eller nÄgot sÄnt.

Stopp dĂ€r! ⚠En avskedsturnĂ© rĂ€cker icke. Minst fyra ska det vara! Greatest Hits-skivorna och all Kina-tillverkad merch mĂ„ste ju sĂ€ljas slut â˜ș

* * *

KĂ€nde tvĂ„nget att genast springa och köpa blaskan i frĂ„ga (dock inte av nĂ„gon underskön kassörska utan av kvarteraffĂ€rens frĂ€sige indier som, av nĂ„gon outgrundlig anledning, alltid vill high five:a mig 😳. Äsch, brunett som brunett liksom).

NĂ„vĂ€l, askul lĂ€sning med intressanta tankar och tips 🙂

Sista stycket "Nervöst första möte" (sid. 26) var banne mig kĂ€rlek rakt igenom đŸ„° (nu kommer Valle att kalla mig "fjollig" och hĂ€vda att trĂ„den "fjollar ur" men det gör ingenting. Jag bjuder pĂ„ det). Jag tar mig friheten att spontancitera:

"Det blev en klassisk omfamning [...] och det kÀndes som om vi varit bÀstisar sedan vi var tio". Kanske Àr det bara jag men den dÀr vÀrmen bÄde hörs och kÀnns i musiken Hellvalla Burn presterar.

VĂ€nligen,

CHAE

OT: Ă€r det bara jag eller Ă€r inte Valle liiite lik Thorsten Flinck? 😳😕â˜ș

OT #2; jag hĂ€vdar fortfarande att II:an Ă€r bĂ€st...no pun intended đŸ˜±

Redigerat av CHAE
Postat

Sista stycket "Nervöst första möte" (sid. 26) var banne mig kĂ€rlek rakt igenom đŸ„° (nu kommer Valle att kalla mig "fjollig" och hĂ€vda att trĂ„den "fjollar ur" men det gör ingenting. Jag bjuder pĂ„ det). Jag tar mig friheten att spontancitera:

"Det blev en klassisk omfamning [...] och det kÀndes som om vi varit bÀstisar sedan vi var tio". Kanske Àr det bara jag men den dÀr vÀrmen bÄde hörs och kÀnns i musiken Hellvalla Burn presterar.

FJOLLA! 😉

NĂ€, dĂ„ inte alls. Att du hör och kĂ€nner den vĂ€rmen i vĂ„ra lĂ„tar tar jag som en oerhört fin komplimang samt ett tecken pĂ„ att vi har gjort ett bra jobb (Ă€ven om du Ă€r ett större fan av II:an 😉).

Mötet var magiskt. Definitivt.

OT: Ă€r det bara jag eller Ă€r inte Valle liiite lik Thorsten Flinck? 😳😕â˜ș

bigcry.png

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.