Jump to content
Annons

Megadist från Holland


Nyhetsroboten

Recommended Posts

Annons

d16's pluggar är bra också... dom har liknande pluggar.

Utan modulationsmöjligheterna då. Devastor, Redoptor och Decimort är bra men saknar LFOer. 3 olika pluggar.

1160 kronor för Saturn, allt i ett. Tåls att tänka på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Värt pengarna med tanke på alla modulationsmöjligheter. Jag har förstått att URS prylar låter bra men ser inga modulationsmöjligheter. D16 har jag prövat och jag gillar deras ljud och interface. Nu ser det ut som att jag skaffar mig den ultimata distorsionsenheten.

Jag tar den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kört igenom tester nu, Saturndemon mot ST Decapitator, V Warmifier, URS Saturator, PSP VintageWarmer, V Tapebus, NF Valvedriver m.fl.

Saturn låter ganska bra på sitt eget sätt, drar en hel del CPU, och ersätter bara delvis ljudet i de mer konventionella mättnadsprodukterna. På samma sätt som alla Fabfilters filter-produkter låter, är den är mjuk, smörig och lite plastig i ljudet. Den låter modern, hifi, men lägger sig mer utanpå ljudet, släpper även igenom ganska mycket av originalljudet, istället för att förändra kärnkaraktären och bli en oskiljaktig del av själva ljudet - som URS Saturation och Decapitator blir. Den är definitivt bra för grövre utanpåliggande dist som ljud-effekt; mycket mer än diskret förädlings- eller trackrescue-verktyg.

Den använder generiska syntetiska algos, inga specifika emulering typ "Tape tube bus anno 1951". Direkt transistordist lyser med sin frånvaro, men istället finns generiska emuleringar av gitarrförstärkare, fuzz, crushing och destruerande digital distortion.

Bästa användningsområde: digital mangling ljud som musikalisk effekt för struktur i låtar. Själv har jag verktyg nog för sånt, så Saturn blir inget för mig.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...