Jump to content
Annons

Realistiska handklapp


Panzerfaust

Recommended Posts

Annons

Hit Kit V3 har "Real Claps" i olika former. En person, några, ett helt gäng som bankar händerna ihop, vissa torra, vissa med reverb. Är du ändå inte nöjd så är det ett otroligt prisvärt samplingspaket i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag handklappade som en dåre igår, illröd i händerna efter ca 8 tagningar, hela låtar. En lite rolig grej är att sitta på en stol, byxerna nerdragna som på skithuset, (kalsongerna må behållas på) och sen klappa med händerna på benen, vartannat slag hö o vänster. Jag närmickade det i stereo med mina nya Shure småmembranare. Effekten blir lite som de handklapp de kör med i sydamerikansk musik, alltså många klappar men uppdelat så att de klappar varannan gång. Dubbar man får man se till att ha samma, tex höger hand på ettan hela tiden. Jag dubbade bara två ggr. Ger ett roligt driv och rolig stereo åt typ visor. Vanliga handklapp får man dubba som fan för att få att låta som en mindre publik, att slå på benen är mindre påfrestande. Dessutom ser man så rolig ut att man kan locka fram gapskratt hos de som tittar in i kajutan!

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...