Jump to content
Annons

Vem säljer "phantom power blockers" i sverige?


Farmer Boy

Recommended Posts

Jag har letat en del och kan inte hitta nåt på marknaden här i Sverige. Jag har ett gammalt broadcastbord där phantomen är på alla eller ingen kanal och vill bl a kunna patcha in mina rörmickar i bordet utan att riskera att de tar skada.

Jag mejlade tillverkaren till mickarna och fick detta svar i ämnet:

"We can't completely rule out the possibility that, over time, there could be a negative impact on the components, so try to avoid this if at all possible. I know that there are some 48V 'strippers' available on the market"

Nån som använder sånt här?

Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den enda färdiga produkt som jag känner till som gör detta, är Triton Audio FetHead - men den blockerar inte bara fantommatningen till micken, utan ger också en förstärkning på 20dB, så den gör egentligen mer än vad du har behov av...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en tanke men kan du inte vända på det, dvs mata de mikar som behöver 48V? Finns ju endel sådana grunkor på marknaden...

Kan vara en idé också, så att man stänger av fantommatningen helt i mixerbordet - men det bror förstås på hur många mickar som behöver fantommatning...

En MTR PPS-48 kan vara ett alternativ då, men det finns säkert flera andra att välja bland också. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar och förslag! Jag har läst på, funderat och kollat priser. Det lutar nog åt att jag kör mina rörmickar genom ett par externa preamps (egentligen vill jag använda dessa till annat men då plånboken är tunn gäller det att vara pragmatisk:-) Kanske testar jag i framtiden en FetHead rakt in i en kompressor eller in i ljudkortet, det borde kunna funka då de inte behöver så mycket gain...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...