Jump to content
Annons

Peavey Bandit (?)


Hillman

Recommended Posts

Letar efter en äldre Peavey-stärkare som jag tror hette bandit. Den stod i alla fritidsgårdars replokaler och lät fantastiskt.

Jag tänker inte på den nyare varianten Bandit 112. Den jag tänker på var betydligt mindre, kanske 40w.

Nån som vet vilken jag menar och vart jag hittar en?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Du är kanske ute efter en Peavey Bandit Solo Series? Den största skillnaden mellan dessa tidigare modeller och de senare modellerna är väl att de gamla banditerna var heltransistor medan 112:orna har ett rör i försteget.

Sen förstår jag ärligt talat inte hur dessa förstärkare kan vara så billiga. I den prisklassen är de helt klart överlägsna. Dock så skulle jag inte rekommendera denna förstärkare till någon om inte priset är viktigare än ljudet. Köp en Peavy Classic 30 istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 7 månader senare...

hehe. jag älskar den här stärkaren.

jag spelade in en låt med bandet nyligen, alla gitarrer är lagda med en epiphone flying V och en Bandit 112. Kanske inte riktigt lika fet och tydlig som t.ex. en rectifier, men å andra sidan så får man fan typ 20 bandits för priset av en Mesa. Enkelt val.

Låten:

http://www.studiounderjord.com/HangEmHigh_BlackCat.mp3

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe. jag älskar den här stärkaren.

jag spelade in en låt med bandet nyligen, alla gitarrer är lagda med en epiphone flying V och en Bandit 112. Kanske inte riktigt lika fet och tydlig som t.ex. en rectifier, men å andra sidan så får man fan typ 20 bandits för priset av en Mesa. Enkelt val.

Låten:

http://www.studiounderjord.com/HangEmHigh_BlackCat.mp3

Fan om inte Entombed kört dessa i studion? Det låter onekligen jävligt Entombed om gitarrerna här... Hursom, SVINBRA gitarrljud! I love it!
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara måste....

Kan inte annat än att hålla med Frekvens......

Banditen är en sjuhelvetisk förstärkare när det kommer till tonal distortion!!!

Den är lite meckig att micka och mår bra av att få ett par dm luft mellan mick och elementet.

Det gör dock inget för det är redigt gott mellanregister i den här gamla stärkaren.

Och instämmer tillika, det är den gamla modellen som avses!

Piiiz bangeeerz!

/Crunch'

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...