Jump to content
Annons

Vad är eran favorit genre, band och låt?


LocalParty

Recommended Posts

Annons

Mina favoriter: Science fiction, Ampex respektive "Paperback Writer".

Din låt: Svår att dansa till; jag syftar på de där trummorna som går typ: unk, unk, unk, sha-ga-dang-ba, unk, unk, unk ... vilket ger en oregelbunden puls på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl säga skitig rock, även om jag mest lyssnar på crust/metal. Ett band jag alltid återkommer till, och som aldrig blir dåligt är The Stooges. Bästa låten som har spelats in är All Along The Watchtower. Hendrix version.

Låten du länkade var ju inte klar, men det låter som att den skulle passa i nån typ av bilreklam kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Metal, industri och synth... grupper : Strapping young lad, front line assembly och Necro facility. Låtar.... massor.

Link to comment
Dela på andra sajter

genre är defenitivt rock från 50-60 upp till 2000-talet, enstaka rocklåtar i det nya milleniumet & blues.

har nån sorts förkärlek för southern rock.

sen måste man ju nämna BRUCE!

att peka ut EN favoritlåt är förmodligen omöjligt.

Inte då. Liveversionen av "Thunder Road" från Live 75-85.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog ingen favoritgenre. Det hade varit lättare att peka ut det jag inte gillar...

Men under min uppväxt har elektronisk musik hägrat mest; t.ex. synth, body, acid, house... Nuförtiden begränsas jag inte av genres på det sättet...

Favoritband är nog fortfarande Depeche Mode. De har en sån otrolig katalog med snygga och bra låtar. Tror inte det går att tvätta bort märket de satt på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag har nog ingen favoritgenre. Det hade varit lättare att peka ut det jag inte gillar...

Mmmm allt som innebär gitarr och rock. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte då. Liveversionen av "Thunder Road" från Live 75-85.

hehe av dom kan ja enkelt peka ut en:) hammersmith odeon 75. fy Faun va bra den är. den är så bra att en bit in i låten glömmer man tillomed bort den Horribelt fula yllemössa han körde med på den tiden haha:D

rysningar.

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...