Jump to content
Annons

Pre73-moddar.


mietek

Recommended Posts

Funderar på att skaffa en till pre73 att matcha min nuvarande carnhill-moddade burk.

Ser dock att de släppt flera nya versionen som jag tydligen missat.

Otroligt sugen på att skaffa en DLX med hög och lågpassfilter.

Frågan är, nån som vet vad det är för skillnad på

"Golden Age Project PRE-73 DLX, 230V, Carnhill mod 1" och

"Golden Age Project PRE-73 DLX, 230V, Carnhill mod 3"

Enda uppenbara skillnaden som är utskriven är just filtren men jag tog för givet att alla DLX skulle ha detta?

Svårt att veta när de inte skrivit ut specsen på alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Lite one way conversation här men om nån är intresserad så frågade jag Bo på GA.

Mod 1 och 2 innehåller också filter men då med en kines-spole för detta medans Mod 3 innehåller Carnhillspole för HPF.

Nån som vet hur hörbart detta egentligen är?

Mic/Line och ut-trafos fortfarande Carnhills.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en pre-73 (gamla modellen) som är fullt moddad med carnhill trafos ut och in etc och det enda jag kan säga är att den låter fantastiskt 🙂

Men ska jag vara helt ärligt så tror jag inte det gör så stor skillnad, men känslan av att ha en carnhillspole är väldigt tryggt. Hur stor är prisskillnaden? Har du pengarna, så visst...

Det finns människor som kan höra skillnad på olika sladdar och det finns de som inte kan höra skillnad på en 128kbs mp3 och wavfil. När vi är inne på saker som hur en spole påverkar ljudet i en preamp så är vi inne på micronivå. Då spelar andra saker som akustik, mikrofonval och inspelningsteknik mycket större roll. Men detta vet du ju redan!

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo jag har ju också en fullt moddad som jag vill matcha!

Betalar gärna extra för filter, men frågan är om just spolen är värt den extra tusenlappen..

Kommer ju använda högpasset frekvent då Oktavamod 319 är min huvudmick och den saknar filter.

http://goldenagemusi...Outboards/371/1

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var jättelätt... för det var en polare som gjorde det till mig 🙂 Skämt och sido, du får nog ha ganska bra koll på lödkolven om du ska göra det själv.

mvh Jon

Ganska bra koll..? Ok. Kanske läge att inte göra det själv då... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...