Jump to content
Annons

Ä ä


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Det värkar ( 😛) bli fel om det är ett ä inne i ett ord, men inte om det bara är ett ä som inte hör ihop med något ord.

Kan det tänkas att forumet bygger på programvara från något land utan skandinaviska tecken...?

Edit: Wtf, ibland blir det rätt och ibland blir det fel 😮

Redigerat av Jetblack
Link to comment
Dela på andra sajter

ÄääÄäÄäää kan man i väntan på forumfix pricksäkert posta med om man växlar redigeringsläge (lilla knappen längst upp till vänster).

Trådarna har blivit smalare i bredd också och Studiologgan längst upp har försvunnit. Min bästa gissning är termiter.

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

åäö åäö ??? Vad menar ni?

EDIT:Aha.. Nu gjordes alla stora bokstäver om till små dessa skrivs som stora-> åäö 😲

Test med full redigerare nu åäö Nix den vägrar stora AAO blir åäö i stället 😕

Kör för övrigt Google Chrome på OS X

Testar med senaste Safari nu åäö

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det hÄr renderings-/presentationsproblem eller Ändras tecknen nÄr de skrivs till/lÄses från databasen? Dvs, ser det likadant ut i alla webblÄsare?

Så hÄr ser det ut för mig, i Firefox 8.0 i Windows 7:

Edit: Jaha, stora blir små och små blir stora. Vettigt.xc1sm.png

Redigerat av pikzel
Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt IE har det aldrig varit bekymmer med de svenska tecknen - men i mailnotifieringarna om att det finns nya meddelanden, har det varit lite si och så tidigare. Verkar däremot ha frisknat till nu på senare tid. 🙂

Saknar dock, precis som ni andra, forumloggan och pricken/stjärnan framför trådarna som tar en till senaste olästa inlägget. Vi får hoppas att någon hittar dem snart och klistrar dit dem igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes, din text är inga problem att skriva för mig heller, av någon anledning. Prova att skriva någon av de ord eller meningar som tidigare visat sig vara problem med. Vore intressant att se hur det ter sig i IE. Vilken version använder du?

Kopierar Claes text här:

I mitt IE har det aldrig varit bekymmer med de svenska tecknen - men i mailnotifieringarna om att det finns nya meddelanden, har det varit lite si och så tidigare. Verkar däremot ha frisknat till nu på senare tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅÅÄÄÖÖ

EDIT:

Men vad f-n! 😮

Det dÄr skrev jag med varannan versal och varannan gemen - och det har Ändrats till enbart versaler nÄr jag gÅr in och redigerar, sÅ det jag skrev frÅn bÖrjan har alltsÅ Ändrats. SpÄnnande... 😆

EDIT2:

GAH!!!

Nu blev ju en massa i texten Ändrat till versaler ocksÅ. Alla svenska tecken blev plÖtsligt versaler...

...bÖrjar nog fÖrstÅ vad ni snackar om nu... 😉

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket spännande....jag har inte upplevt något sådant, tror jag....

ååååääääÖÖÖÖ

Hmmm....edit: OK, Jag skrev de 2 fÖrsta å'na med stor bokstav och likaså kommande ä och Ö

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...