Jump to content
Annons

Äntligen! Svaret på gåtan är här, vi slipper undra, det har kommit hem!


Martin

Recommended Posts

Annons

Det är fan ett krig på alla fronter hela tiden, inte ens i våra enda fristäder får vi vila... Men så är det

edit: Finns dock massa änglar där ute, i musikaffärer alltså. Allt är inte skit.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, därför man alltid blir betraktad som nåt katten släpat in...

Vet inte ngt annat ställe där man blir så nonchad som i musikaffärer.

De flesta musikaffärer har riktigt dryg personal, speciellt 4 sound (fd Musikbörsen) i Norrköping. Jag sätter aldrig någonsin min fot där inne igen.

Bra personal finns på Nya Musik i Jkpg. Grymt bra och tillmötesgående personal!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha mycket ont om MB (4-Sound) här. Tycker dom funkar bra i Gävle iaf. Lätt att ha och göra med. Lätt att få ner priserna.

Föredrar ändå att handla på nätet dock. Bekvämast så, så länge jag vet exakt vad jag vill ha.

Redigerat av cRs
Link to comment
Dela på andra sajter

4-Sound är ju som ICA, mycket kött, mycket mat, mycket slakt.

Sen att dom valt en 4 för att symbolisera hela företaget säger också en hel del. Four.... Golf nån?

Tycker vi startar upp ett nytt företag. Frimann - Den svenska motsvarigheten till Thomann, när din musikaliska frihet vill komma först.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

I göteborg finns det 3 ställen jag gärna undviker men jag brukar hamnar där ändå konstigt nog. Vanligtvis brukar jag peppa mig själv innan för att få upp en lika tuff och dryg attityd som dom har, eller värre. Ibland slänger jag t.o.m iväg ett mail för att be dom förbereda för min ankomst. Jag skriver med en mycket formell ton och säger åt dom att lägga fram de jag tänker inhandla och vilken tid jag tänker vara där. Allt för att minimera konfrontation i butiken. 🙂

Jag vet inte hur omtalad butiken är här på forumet men, och nu riktar jag mig åt de som bor i Göteborg med omnejd, i Mölndal har vi en kanonfin affär som heter "Harris Musik". De är lite mindre men MYCKET trevligare att ha att göra med. Min första gitarr inhandlades där och har jag vägarna förbi vill jag gärna handla något om så bara lite plektrum och sånt smått, mest för att få en dos av trevligt bemötande. 🙂

Fridens Liljor

Edit: Skriver som em kratta

Edit 2: I rest my case

Redigerat av DrivKraft
Link to comment
Dela på andra sajter

I göteborg finns det 3 ställen jag gärna undviker men jag brukar hamnar där ändå konstigt nog. Vanligtvis brukar jag peppa mig själv innan för att få upp en lika tuff och dryg attityd som dom har, eller värre. Ibland slänger jag t.o.m iväg ett mail för att be dom förbereda för min ankomst. Jag skriver med en mycket formell ton och säger åt dom att lägga fram de jag tänker inhandla och vilken tid jag tänker vara där. Allt för att minimera konfrontation i butiken. 🙂

Haha gillar hur du lägger upp en plan innan du besöker butiken. Värt att prova på nångång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha gillar hur du lägger upp en plan innan du besöker butiken. Värt att prova på nångång 🙂

Det tycker jag verkligen. Du behöver ju inte vara lika formell i butiken eller ens tala om att det va du som skrev mailet så bre på ordenligt i din formella kungörelse. Go crazy!

Lycka till. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ni hur absurt detta är!? Ni betalar pengar för att bli mobbade.

Be dom dra åt helvete!!!!!!!!!!!!!

gå in och skit en kabel i deras matlådor, dra upp alla stärkare på max, och ryck i sladdarna så det glappar, repa gitarrerna, ta med er knogjärn och veva, ring polisen, säg att dom röker hasch bakom disken, måla akegitarrerna med tuschpennor!!!!!! JUST DO SOMETHING!!!!!!!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså istället för den fysiska och säkert också psykiska ansträngning som krävs för att ge svar på tal i musikaffären enligt ditt exempel ovan, så letar man upp en annan musikaffär där personalen är trevligare. Jag bryr mig bara om din hälsa, Martin, och att du ska slippa hamna i fängelse för musikaffärsbiträderstrakasserier 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså istället för den fysiska och säkert också psykiska ansträngning som krävs för att ge svar på tal i musikaffären enligt ditt exempel ovan, så letar man upp en annan musikaffär där personalen är trevligare. Jag bryr mig bara om din hälsa, Martin, och att du ska slippa hamna i fängelse för musikaffärsbiträderstrakasserier 😛

"some men just wanna watch the world burn" 😑
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alltså istället för den fysiska och säkert också psykiska ansträngning som krävs för att ge svar på tal i musikaffären enligt ditt exempel ovan, så letar man upp en annan musikaffär där personalen är trevligare. Jag bryr mig bara om din hälsa, Martin, och att du ska slippa hamna i fängelse för musikaffärsbiträderstrakasserier 😛

well... I'm afriad it's to late 😏 Höll på att slänga en fåtölj rakt i ansiktet på en herre för 1 månad sen. Jag bara flippa ur av det dåliga bemötandet.. Det är inget jag är stolt över, men det var en helt normal och sund reaktion på de ord som yttrades ur hans mun, de tog hårt på mig, så jag visade att det inte var rätt. Vi är idag vänner och hälsar på stan. hehe ;P man får helt enkelt sätta gränser, gränser är viktiga!

Edit: På den andra butiken i stan blev jag anklagad för att vara en knarkare senast, för att jag är väldigt fri och obunden av mig som människa, vilket för honom gjorde mig till en haschrökare/lsd-tomte.

ska göra en liknelse jag kom på nu:

Din musik är din fysiska kropp här på jorden, för att uttrycka din kropp behöver du färg och form (kläder). I klädbutiken kan du köpa kläder för en dyr summa pengar, det finns många olika färger och former där, för olika kroppar och uttryck. Ett musikbiträde har som uppgift att se din kropp, och lyssna på dig i ditt uttryck, och vägleda dig till det plagget som bäst passar dig. Men i stället för att göra detta så är det första dom gör: "Fyfan vad tjock den där snubben är, han skulle säkert inte ens kunna få på sig en storlek 38, fyfan vilken patetisk människa." Där har vi också problemet.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lyckligt slut med andra ord, men hur gick det för fåtöljen?

Jag ställde ned skiten och ringde min syster och börja gråta i stället, varvid dom båda mässar att "Åh ska du prata med din lilla mamma" typ. Sen gick jag ut på gatan och satt mig och grät på trottoaren haha. Jag tog tårarna i stället för att döda honom.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann och recensioner kan man klara sig långt på. Vem behöver butikspersonal? ;-)

Jag är ju en sån där som gillar att klämma och känna och lukta på grejorna, ja kanske inte lukta, men få en vibb av dom, så jag känner mig ganska beroende av musikaffärer. Sen känner jag väl något slags sympati med den inhemska arbetskraften, eller snarare arbetstillfällena. Men å andra sidan känner jag lika mycket sympati med dom som skruvar ihop hårddiskar i Thailand, så det går väl på ett ut i slutändan... Men Thomann är helt okej, har köpt lite smått därifrån.

Jag ställde ned skiten och ringde min syster och börja gråta i stället, varvid dom båda mässar att "Åh ska du prata med din lilla mamma" typ. Sen gick jag ut på gatan och satt mig och grät på trottoaren haha. Jag tog tårarna i stället för att döda honom.

Det gjorde du nog helt rätt i 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställde ned skiten och ringde min syster och börja gråta i stället, varvid dom båda mässar att "Åh ska du prata med din lilla mamma" typ. Sen gick jag ut på gatan och satt mig och grät på trottoaren haha. Jag tog tårarna i stället för att döda honom.

Bättre alternativ, helt klart - men det är ju inte klokt att man ska behöva bli behandlad på det sättet. Man ska för 17 inte bli så illa behandlad i en butik, att man går gråtande därifrån. Då borde personalen bytas ut omgående! 😠 De har nog glömt att det faktiskt är kunderna som betalar deras löner och att kundvård är viktigt...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre alternativ, helt klart - men det är ju inte klokt att man ska behöva bli behandlad på det sättet. Man ska för 17 inte bli så illa behandlad i en butik, att man går gråtande därifrån. Då borde personalen bytas ut omgående! 😠 De har nog glömt att det faktiskt är kunderna som betalar deras löner och att kundvård är viktigt...

Tack Claes för din omtanke. Jag instämmer fullt ut...

Om inte 4sound sköter ärendet om Adam-monitorerna bättre snart så blir det en beställning hos dig. Men vill givetvis ge dom en chans, då jag handla min första gitarr där och chefen är en bra snubbe, skönt att kunna lämna in i stan om nått skulle bli tjall på dom med. ADAM har 5 (!) års garanti på lådorna!!

Edit: Otis Redding – I've Got Dreams To Remember <- 🙂

Edit2: Den här verren var mysigare: Otis Redding – I've Got Dreams To Remember

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

floffo66 (oregistrerad)

Blir lika förvånad varje gång jag läser om såna här situationer. Vilka städer bor ni i, ni som börjar grina och vill döda personalen när ni har varit inne i en musikaffär..? Har aldrig handlat på nätet och kommer aldrig att göra det heller. I och för sig så har ja varit stammis i "min" musikaffär i många år så där är det kaffe, glada diskussioner och bästa möjliga pris så fort man kommer in..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...