Jump to content
Annons

Mina inspelningar har börjat låta ihåliga....


pxm

Recommended Posts

Mina inspelningar har börjar låta ihåliga och konstiga-först trodde jag att det var mina lurar-så jag beställde ett par nya(de har inte kommit ännu)sedan upplevde jag samma fenomen i mina monitors...När jag nu bouncar (hur stavas det ??)mixen så blir ljudnivåerna konstiga-ungefär som om ljudvolymen utjämnas på ett dåligt vis och trycket i mixen försvinner..Har alla rattar och spakar på kontrollerna som jag brukar-har inte ändrat något men inspelningarna låter ihåligt, som en dlig livetagning i en dålig lokal ungefär......Problemet började dyka upp för en månad sedan ungefär men tycker att det blivit värre.Vad är det som spökar-datorn-ljudkortet eller?????

mvh

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kan det vara det att jag bytt drivisar från ASIO till yamaha .fick lägre latency då men det tar mer på processorkraften ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde inte påverka, utan blir det för tufft för datorn så brukar det bli knaster och sprak och elände i ljudet.

Ihåligt ljud kan handla om fasfel... Är det kanske så att du har en intern mixer i ljudkortet och gör någon skum routing så att du får ut samma signal två gånger på samma utgång och att det blir en minimal fördröjning på den ena signalen...?

Link to comment
Dela på andra sajter

japp-jag har en mixer i ljudkortet-vad kan jag göra för att det skall bli rätt igen????

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog till att dyka ner i manualen - eller om du kan hitta någon default-knapp i mixern eller något, så att du får det till fabriksinställningarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...