Jump to content
Annons

Hur musik kan förändras under produktionsprocessen


Teo

Recommended Posts

Hejsan. Har två låtar ni ska få lyssna på.

Här är första versionen som jag spelade in och sedan la sång på. (I den här versionen får ni höra utan sång eftersom jag aldrig jobbade klart sången till den här låten)

http://soundcloud.com/zandqvist/first-version-without

Jag hörde lite harmonier i rösten som jag ville leka med så det gjorde jag i Neptune(Reason6). Jag körde lite formant på den för att få dark scary voice. När jag hade gjort det här så passade ju absolut inte den första (enligt mig poppigare) produktionen så jag startade om med röstspåret som utgång och resultatet blev det här.

Båda två är alltså samma låt och sången (texten) fungerar lika bra i båda två. Men med harmonierna på sången så blev det en helt annan låt. Valde att ladda upp första versionen utan sång då jag avslutade det projektet innan jag hade jobbat klart sången i den versionen av låten då jag släppte det direkt när jag "hörde dem här harmonierna"

http://soundcloud.com/zandqvist/second-version-with

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillade verkligen andra versionen. Kul att veta att det kom från version 1, och att det kunde ta en så annorlunda form. Kommer man få höra en fortsättning på det? 🙂

Mvh Fabian

Vad kul! För jag tyckte verkligen tvärt om, men coolt hur "Projektet" kunde svänga så kraftigt 🙂

Första var riktigt svängig, hade väldigt svårt för den andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul ni att ni tyckte om det! Har redan planer på vad som kommer ske med den första versionen då en sångerska frågade vad jag skulle göra med den, kastar ju inte bara bort musiken.

Håller just nu på att färdigställa ett album och twittrar rätt mycket om det så det går alltid att följa mig där.

@PeterZandqvist på twitter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...