Jump to content
Annons

Betala vad du vill


Linus

Recommended Posts

De som uppgraderar sin äldre Reason-version kommer dels att få allt som Record erbjöd (från SSL-modellerad mixer till audioinspelning) och dels det som är helt nytt för Reason 6 (från Pulveriser till en fullsmäckad ny fabriksljudbank).

Så hur gör Propellerhead med de som redan har köpt både Reason och Record? Jo, från försäljningsstart och en månad framåt får Record Reason Duo-användare själva välja vilket pris de vill betala för uppgraderingen.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Gott. Jag funderade faktiskt på om det var värt en tusing för mig att uppgradera, svaret var tveksamt.

Nu är det ens egna samvete som sätter priset och vad man egentligen tycker om dom nya funktionerna. Tycker att propparna skall ha ett ställe där man kan pröjsa mer om man verkligen gillade uppgraderingen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott. Jag funderade faktiskt på om det var värt en tusing för mig att uppgradera, svaret var tveksamt.

Nu är det ens egna samvete som sätter priset och vad man egentligen tycker om dom nya funktionerna. Tycker att propparna skall ha ett ställe där man kan pröjsa mer om man verkligen gillade uppgraderingen 😉

Samma här. Jag hade nog tänkt hoppa över den här versionen.

Håller med om att de borde ha nån merpröjsningsfunktion om man gillar uppgraderingen. Det är ju svårt att veta i förväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

De behöver inte utesluta varandra.

OT: Jag var på ett internmöte igår där koncernchefen i ett tal förklarade att de stora nedskärningarna i personalstyrkan var nödvändiga för att anpassa sig till Det Nya Normala. Ren självbevarelsedrift alltså. Återstår att se om det var ett gott initiativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog ren självbevarelsedrift.
Det tror jag inte, men det är såklart bekvämt att få ombord så många Record-användare som det går på tåget, så är det enklare att sätta punkt för Record/låta supporten upphöra.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog ren självbevarelsedrift.

Intresset från befintliga R&R-innehavare har vad jag sett varit ganska svalt.

Det tror jag inte, men det är såklart bekvämt att få ombord så många Record-användare som det går på tåget, så är det enklare att sätta punkt för Record/låta supporten upphöra.

= samma sak

Vad tror du själv är anledningen till att de gör så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du själv är anledningen till att de gör så här?
Den stora instrumentmjukvaran Reason får rymmas under det lilla inspelningsprogrammet Record, det blev lite omvänd status att Reason blev en expansion till Record än tvärtom. Som att pusha Cubase Elements för att man kan köra Komplete 8 Ultimate.

Så nu vänds fokus rätt igen. Reason är huvudprodukten, och den passar nu lika bra till gitarrmusikern som klaviaturmusikern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir definitivt ett köp, frågan är bara vad man ska lägga ut, använder Reason ytterst sparsamt och Record har jag bara öppnat lite snabbt för att kolla in lite.

Känns som ett par hundringar stillar mitt samvete lite, samtidigt skulle en euro smaka bättre i plånboken. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen Reason 2.5 har jag köpt alla versionerna, både Reason och Record.

Jag har ställt upp och betatestat gratis några gånger.

Jag har köpt flera av deras dyra refiller - Piano, Bas, Trummor 1 och Trummor 2.

Den här uppgraderingen ger mig inget utöver 64-bitar (jag kör 32) och tre effekter (som jag inte kan testa innan och det är tveksamt om jag komemr använda dem alla).

Så jag känner inte nån större skuld om jag pröjsar 99 kr för "uppgraderingen".

Det kan Propparna bjuda på, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...