Jump to content
Annons

Status Studio forums nedtid


Björn Olsberg

Recommended Posts

Forumet har som nog märkts, åter drabbats av nedtid, och vi arbetar hårt för att det ska få vara uppe. Nu på onsdag räknar jag med att vi ska ha en mer permanent lösning uppe.

Under tiden har jag behövt stänga av några av de funktioner som belastar servern, däribland sökfunktionen, meddelandefunktionen och visning av medlemsprofiler. Vi ber om överseende. Se det som ett bra tillfälle att gå ut och göra bra musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Med risk för att vara oförskämd, behövs sökfunktionen? Jag har nästan aldrig lyckats hitta nåt i forumet med den, men med Google hittar jag allt snabbt, det är bara att söka på tex Studioforum TLM102 så dyker det upp...

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

En permanet lösning borde vara en egen permanent server.. Ingen virtuel moln-lösning!.. Läs kollegan Jörgens helgkrönika på http://cloud.idg.se/2.16150/1.394627 Sen tror jag att mycket av problemet är nestlingen av en massa dumma AD-servers som också ska vara med i databasen.. Bort med ADSen så ska du se att det bli stabilare.! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att vara oförskämd, behövs sökfunktionen? Jag har nästan aldrig lyckats hitta nåt i forumet med den, men med Google hittar jag allt snabbt, det är bara att söka på tex Studioforum TLM102 så dyker det upp...

Den används ju för funktionen "Mitt innehåll" som ialla fall jag använder för att se de trådar jag är aktiv i där det hänt något nytt sen sist. Rätt bra funktion om du frågar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den används ju för funktionen "Mitt innehåll" som ialla fall jag använder för att se de trådar jag är aktiv i där det hänt något nytt sen sist. Rätt bra funktion om du frågar mig.

Märkte det alldeles nyss! Jag blir helt förstörd när forumet är nere. Facebook är så sargigt, där skriver folk dörst att de ska till jobbe, sen att de kommit hem från jobbe. Här avhandlas ju viktiga saker! Oldsberg mfl som samtidigt som de är småbarnsföräldrar driver det här är ena riktiga hedersknyfflar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den används ju för funktionen "Mitt innehåll" som ialla fall jag använder för att se de trådar jag är aktiv i där det hänt något nytt sen sist. Rätt bra funktion om du frågar mig.

Absolut! För sådana som jag, som lever hela forumlivet i "Visa nytt innehåll", är det helt enkelt för krångligt när det inte funkar eftersom man måste gå in i varje avdelning och kolla om det finns något nytt - så tills forumet funkar på normalt sätt igen håller jag nog till mer på andra håll... 🙁

Men ni behöver inte vara lugna - I'll be back... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som kör överbelastningsattacker på forumet? Så mycket trafik är det väl inte från oss vanliga dödliga här? Om nu inte server och lina är seriöst underdimensionerad? Brukar vara in på sweclockers.com också och aldrig sett att det forumet varit nere någonsin.Har en känsla av att trafiken lite högre där, men kan ha fel förstås.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon statusuppdatering för problemet?

Torsdag idag och sökfunktionen (och därmed också "visa nytt innehåll") är fortfarande utslagen... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...