Jump to content
Annons

Hur hyr jag in en känd trummis ?


Tommy von Bulldog

Recommended Posts

Testa följande:

Tommy Lee's Manager:

Carl Stubner

Sanctuary Artist Management

Sanctuary House

45-53 Sinclair Road

London, W14 0NS

Phone: 44-0-20-7602-6351

Tommy Lee's Agent:

Mitch Rose

Creative Artists Agency

2000 Avenue Of The Stars

Los Angeles, CA 90067

Phone: 424-288-2000

Tommy Lee's Publicist:

Beth Katz

Beth Katz Media & Marketing

153 East 32nd Street

Suite 9E

New York, NY 10016

Phone: 212-779-2101

Lycka till! / Martin

1000 tack för tipsen och hjälpen

Hälsningar

Tommy von Bulldog

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför inte ta någon från sverige

typ Morgan Ågren

eller Ian haugland

Jo det är ju helt klart att det finns kanon musiker i Sverige, men är ju så att jag tror Tommy Lee är mer känd trots att han inte spelar lika bra kanske och det är lite av grejen i mitt vansinniga projekt. Efter att trummor är pålagda har jag tänkt söka leta efter någon Svensk kul basist och en kille som kan vråla på tunga ljud så som jag vill ha dom på en synth. det är lite svårt att förklara en dåres idéer, men jag tycker det är kul att trixa med ett annorlunda koncept och idé, det kanske är het åt helvete fel tänkt, inte vet jag men kul är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, intressant detta.. Känns som detta kan gå åt vilket håll som helst..

Antingen är du bara tokig och har ingen vettig musik att backa upp detta med, eller så blir du rockstar direkt 🙂

Finns inget man kan lyssna på?

Hur som helst, lycka till! Följer med spänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hehe, intressant detta.. Känns som detta kan gå åt vilket håll som helst..

Antingen är du bara tokig och har ingen vettig musik att backa upp detta med, eller så blir du rockstar direkt 🙂

Finns inget man kan lyssna på?

Hur som helst, lycka till! Följer med spänning.

Hahaha nja musiken är det inget fel på, men någon rock star vill jag inte bli, gör det för att det är kul att klinka på gitarren, och ska göra en CD bara för att ge barn barn och grannungar och då är det ju kul att ha med en känd trummis, visst fan är det galet, skitkul och svindyrt. Lite kul är det också att jävlas med grann grabbarna som repar dagligen i grannens garage (trevliga killar mellan 16 och 19 år) men dom tycker gubbar som jag ska serva rollatorn i stället för att lira rock hahahahah. Jo visst ska du få lyssna men det blir år 2013 inget släps före då, allt jag gör har siffran 3 i sig, annars går det åt helvete tror jag, så är mitt liv. Är även inne på tredje frun och hon är 31 år yngre än mig hahahahahahahah så hon får ju bli den sista. Ha en bra dag

Redigerat av Tommy von Bulldog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju helt klart att det finns kanon musiker i Sverige, men är ju så att jag tror Tommy Lee är mer känd trots att han inte spelar lika bra kanske och det är lite av grejen i mitt vansinniga projekt. Efter att trummor är pålagda har jag tänkt söka leta efter någon Svensk kul basist och en kille som kan vråla på tunga ljud så som jag vill ha dom på en synth. det är lite svårt att förklara en dåres idéer, men jag tycker det är kul att trixa med ett annorlunda koncept och idé, det kanske är het åt helvete fel tänkt, inte vet jag men kul är det.

039.gif

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu var det väl en KÄND trummis som efterfrågas. "Tommy Lee" har jag och några miljoner till aldrig hört talas om.

-Loffe Karlsson är en känd trummis. De flesta (över 25) har hört talas om honom tror jag. Hör med Loffe Karlsson!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag vill bara tacka för alla tips och ett visat intresse. Jag fick den kontakten jag ville ha så närmare paradiset än så här kan jag faktiskt inte komma. Jag är ju lite galen så jag jobbar på med min egen idé, jag kopierar inte eller efterapar någon annan så det går inte att sätta min musik i något fack, det är helt enkelt mitt hela rasket, det enda jag kan säga så ni förstår åt vilket håll det lutar, så kan man nog säga att det är tung melodiöst punkig rock,n roll, eller bättre beskrivning som att klippa till någon med en blydagg mellan ögonen. Men jag vill inte försöka jämföra det jag gör med något annat, för det blir bra så fel. Men det var tacka jag ville göra för tipsen, det blev ju faktiskt ganska enkelt tack vare er.

Hälsningar

Tommy von Billdog

Redigerat av Tommy von Bulldog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara tacka för alla tips och ett visat intresse. Jag fick den kontakten jag ville ha så närmare paradiset än så här kan jag faktiskt inte komma. Jag är ju lite galen så jag jobbar på med min egen idé, jag kopierar inte eller efterapar någon annan så det går inte att sätta min musik i något fack, det är helt enkelt mitt hela rasket, det enda jag kan säga så ni förstår åt vilket håll det lutar, så kan man nog säga att det är tung melodiöst punkig rock,n roll, eller bättre beskrivning som att klippa till någon med en blydagg mellan ögonen. Men jag vill inte försöka jämföra det jag gör med något annat, för det blir bra så fel. Men det var tacka jag ville göra för tipsen, det blev ju faktiskt ganska enkelt tack vare er.

Hälsningar

Tommy von Billdog

Det viktiga är ju att man får syssla med det man vill göra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara tacka för alla tips och ett visat intresse. Jag fick den kontakten jag ville ha så närmare paradiset än så här kan jag faktiskt inte komma. Jag är ju lite galen så jag jobbar på med min egen idé, jag kopierar inte eller efterapar någon annan så det går inte att sätta min musik i något fack, det är helt enkelt mitt hela rasket, det enda jag kan säga så ni förstår åt vilket håll det lutar, så kan man nog säga att det är tung melodiöst punkig rock,n roll, eller bättre beskrivning som att klippa till någon med en blydagg mellan ögonen. Men jag vill inte försöka jämföra det jag gör med något annat, för det blir bra så fel. Men det var tacka jag ville göra för tipsen, det blev ju faktiskt ganska enkelt tack vare er.

Hälsningar

Tommy von Billdog

Hej Tommy von Billdog eller var det Bulldog!? (se din signatur)

Vilken trummis vart det, Jens aspergren i Butsjöböle eller!?

Din musik lutar däremot inte mot nåt speciellt udda...punkig rock n roll är ju modell 1A standard!?

Lägg på en rem nu så inte trummisen Jens sitter i fängelse eller ännu värre knarkat ihjäl sig innan "release"😆

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnie och slaptap är 2 bra basister här på forumet.

en låt med slaptap. https://www.studio.se/index.php/topic/36428-when-we/page__p__564505?do=findComment&comment=564505

en låt med burnie *(han har även en röst som är väldigt lik gene simmons): https://www.studio.se/index.php?app=downloads&showfile=3493

jag är ju själv bassist och punkig rock´n´roll är exakt det jag gillar och spelar mest, men jag är inte bra nog för ditt projekt, en låt jag gjort:

https://www.studio.se/index.php/files/file/11060-new-york-city-n-y-dolls-pistols-influerat/

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnie och slaptap är 2 bra basister här på forumet.

en låt med slaptap. http://forum.studio....505#entry564505

en låt med burnie *(han har även en röst som är väldigt lik gene simmons): http://forum.studio....s&showfile=3493

jag är ju själv bassist och punkig rock´n´roll är exakt det jag gillar och spelar mest, men jag är inte bra nog för ditt projekt, en låt jag gjort:

http://forum.studio....tols-influerat/

Framförallt, du är inte så megakänd Sixties 😆

Har du lagt ut vinnarlåten än!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Framförallt, du är inte så megakänd Sixties 😆

Har du lagt ut vinnarlåten än!?

det var den jag länkade till ovan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, lovely...vi är tillbaka till 70-talets början...ett par gryma singlar för att visa att man duger och sedan ett helt album för billiga iTunespengar och om du köper dom 2 extra spåren så får du en badring med kexchokladloggan på och sedan får du ligga med mackföreståndarens dotter som BONUS!😉

Jag tror på en skön framtid!

Jag har redan lärt min granne Torsten att spela trummor...för när tåget går igen då ska jag ha F****, och royalties!

Tat lugnt i sommarnatten

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...