Jump to content
Annons

reel to reel recording?


Nikk Dust

Recommended Posts

Jag undrar bara eftersom Donald Fagen, som spelade in "The Nigtfly" redan 1982 gjorde lp:n nästan helt med digitala bandare. Plattan har sedan använts av otaliga ljudbögar som ett exempel på det "perfekta ljudet". 20 år senare gick Fagen med Steely Dan över till att göra så mycket som möjligt analogt. Vad kan det komma sig?

Att han ville spela in analogt, kanske? Vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nope! Tillverkas inga nya rullbandspelare! Som att jämföra runskrift med modern ordbehandling i datorn! Allt har sin skönhet men försök publicera en ny deckare i runskrift ska du se.. En jäkla massa svett då! 🙂

Men vill man läsa nya deckare, det är frågan!? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nya filmer och böcker är skräp. Inom filmen har inget nytt hänt sen de första med James Bond.

Och Bibeln ligger på topp än.

[...]

😆

That's our Nilson all right ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Analog semestermustasch.

post-8284-0-77572700-1342967933_thumb.jpg

Knäpp knäppis knäppt med ny I-phone. Hon jag pratade med på Telia försäkrade att telephone var helt analog, även kameran i den. Det konstiga med kameran är att vad jag än siktar på och vill ta kort på, så blir det bara bilder på mig själv. Även när jag varit slarvig med rakninget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...