Valle Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Först var det meningen att jag skulle skriva en kort nyhetsnotis om att Voxengo har slĂ€ppt en uppdatering av sin absolut vĂ€rldsbĂ€sta analysplugg: Voxengo SPAN (v 2.3). Som den lydige följare av forumreglerna jag Ă€r, ville jag checka sĂ„ att ingen annan rĂ„kat hinna före. SĂ„ jag skrev i snabbsökfĂ€ltet: span Forumet svarar: " Följande sökkriterier Ă€r inte tillĂ„tna och borrtagna frĂ„n din frĂ„ga: span" Vaihelvete...? SĂ„ skrev jag istĂ€llet: voxengo span... Forumet svarar: " Följande sökkriterier Ă€r inte tillĂ„tna och borrtagna frĂ„n din frĂ„ga: span" â men den hĂ€r gĂ„ngen med tillĂ€gget att " Din sökning efter voxengo gav 121 söktrĂ€ffarna [sic!]". Och bland de 121 trĂ€ffarna fanns nĂ„gonstans Voxengo SPAN, fast dĂ„ var det inte kul lĂ€ngre... Nu rĂ„kar jag veta att SPAN ocksĂ„ Ă€r en kritisk HTML-tag (<span>...</span>) och gissar att det Ă€r dĂ€rför som sökmotorn filtrerar bort ordet frĂ„n sökkriterierna innan sökprocess eller annan exekvering sker. Men visst kan man vĂ€l konfigurera IP.Boards sökmotor? Till exempel nĂ„got alternativ som att endast strippa ut/konvertera specialtecken som < > / " ' etc... Eller? PS. Den överdrivna rubriksĂ€ttningen gjorde jag bara för att testa en Aftonbladet; det dĂ€r med att sĂ€tta en rubrik som inte har nĂ„got med varken sanningen eller artikelinnehĂ„llet att göra.
dman Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Eller helt enkelt anvÀnda tex google för sökning forum.studio.se: http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=span+site%3Aforum.studio.se&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=
Erik dP Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Företaget kanske ville straffa ut sig sjÀlva och testade icke fungerande namn pÄ siten först. ...Lite grand som nÀr JustD slÀppte en singel dÀr det första som hördes pÄ skivan var nedslÀcknings-koden för Nackamasten (...har jag hört ryktas om.) - Dom straffade ut sig sjÀlva. Avsiktligen.
dman Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Fast det blidde en bÀttre sökning om man lade till +voxengo och Àven ett plus pÄ span: http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=%2Bvoxengo+%2Bspan+site%3Aforum.studio.se&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai= PoÀngen Àr dock fortfarande att avsluta med "site:" och siten man vill söka igenom.
Björn Olsberg Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Bra initiativ! đ SĂ€tt citattecken runt orden du söker pĂ„ hĂ€r pĂ„ sajten, och som du Ă€ven kan göra pĂ„ Google. AlltsĂ„: "voxengo span" đ 34 förekomster pĂ„ forumet i skrivande stund.
Valle Postat 25 mars 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2011 (redigerat) Bra initiativ! đ Men jag slĂ„r vad om att du först hann tĂ€nka: Ăhmenvafan vill han nu... đ Till alla kĂ€cknissar som tipsar om Google nĂ€r man vill söka pĂ„ ett enstaka ord pĂ„ forumet... SlĂ„r vad om att ni Ă€r sĂ„dana dĂ€r skummisar som anvĂ€nder bandsĂ„g nĂ€r ni skivar gurka till salladen. Google... För helvete! Edit: pinsamt stafvel Redigerat 25 mars 2011 av Valle
laxlaxlax Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 (redigerat) Valle. VÄr stÀndige motvindspissare. Redigerat 25 mars 2011 av laxlaxlax
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Valle. VÄr stÀndige motvindspissare. Hurray! FredagsskÄl pÄ det.
Valle Postat 25 mars 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2011 (redigerat) Valle. VĂ„r stĂ€ndige motvindspissare. Och vĂ€rre kommer det att bli. Jag har nĂ€mligen bestĂ€mt mig för att slĂ€cka ner mitt konto hĂ€r pĂ„ SF den 12 december 2013 och gĂ„ vidare i livet. Man kan ju för helvete inte vara pĂ„ ett forum mer Ă€n tio jĂ€vla Ă„r! Mitt mĂ„l Ă€r att uppnĂ„ största möjliga trollstatus, högsta möjliga varningsstatus, flest antal (pĂ„ grund av mig) avhoppade medlemmar â UTAN att bli avstĂ€ngd. Jag ska bli (eller fortsĂ€tta vara, beroende pĂ„ vem som tycker) ett riktigt rövhĂ„l. VĂ€rre Ă€n Nattvaktaren (Ă€ven om det blir tufft). Jo jo. Redigerat 25 mars 2011 av Valle
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 (redigerat) Jag har nĂ€mligen bestĂ€mt mig för att slĂ€cka ner mitt konto hĂ€r pĂ„ SF den 12 december 2013 och gĂ„ vidare i livet. I double dare you. Edit: Haha! Det blev helt fel citat! đ Men det hör ju trĂ„den till. Jag Ă€ndrade det hur som helst. Redigerat 25 mars 2011 av joachime
Valle Postat 25 mars 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2011 I double dare you. đ He he... Fast, av all skit som jag skrev ovan sĂ„ var faktiskt just det dĂ€r (med "slĂ€cka kontot") det sannaste. Faktiskt! Jag har svĂ„rt att se mig sjĂ€lv kunna tillföra hungriga Dingbats-gamla musiker nĂ„got, unga som i princip hunnit utvecklas med en tiondel av den hastighet/tid jag gjorde (tack vare tekniken). Vi fĂ„r vĂ€l se. Oj... blev det inte pĂ„ grĂ€nsen lite drama queen över skiten?
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 đ He he... Fast, av all skit som jag skrev ovan sĂ„ var faktiskt just det dĂ€r (med "slĂ€cka kontot") det sannaste. Faktiskt! Okej. Det kĂ€nns bĂ„de uppfriskande och lite trist att du satt ett bĂ€st-före-datum pĂ„ vad du kan tillföra forumet. Hursomhelst utmanar jag dig. Om du lĂ€mnar forumet efter tio Ă„r lovar jag att göra detsamma. Du registrerade dig ungefĂ€r sex mĂ„nader innan mig sĂ„ jag har samma tid pĂ„ mig att avregistrera mig efter att du har gjort det.
laxlaxlax Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Hursomhelst utmanar jag dig. Om du lÀmnar forumet efter tio Är lovar jag att göra detsamma. I dare you! Om du lÀmnar forumet för att Valle lÀmnar forumet lÀmnar jag ocksÄ forumet!
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 I dare you! Om du lĂ€mnar forumet för att Valle lĂ€mnar forumet lĂ€mnar jag ocksĂ„ forumet! Ah, jag börjar se en trend. Jag vill lĂ€gga till att hade du gjort en liknande dramaqueen-aktion som Valle hade jag definitivt utmanat dig med. Förresten hur löser man det med trĂ€ffar för postforumister? đČ
laxlaxlax Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 (redigerat) Förresten hur löser man det med trĂ€ffar för postforumister? đČ Vi fĂ„r vĂ€l skapa ett postforum-forum.. Eller starta eko-gĂ„rd i Halland. SĂ€lja nĂ€verslöjdat hantverk och odla eget. weehee nu Ă€r det fredag! Redigerat 25 mars 2011 av laxlaxlax
Valle Postat 25 mars 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2011 (redigerat) Eller starta eko-gĂ„rd i Halland. SĂ€lja nĂ€verslöjdat hantverk och odla eget. Haha! Eller öppna ett Bread & Breakfast pĂ„ Ăsterlen. Och lyssna pĂ„ daaansbaaandsmusiik dagarna i Ă€nda. Det sista hade jag lĂ€tt klarat av đ (Kan se hur mina kollegor i Hellvalla Burn generat sjunker i sina stolar...) Edit: det var ju fan i helvete vad illa jag skriver idag... Redigerat 25 mars 2011 av Valle
Valle Postat 25 mars 2011 TrÄdstartare Postat 25 mars 2011 Om du lÀmnar forumet för att Valle lÀmnar forumet lÀmnar jag ocksÄ forumet! Igen dÄ alltsÄ?
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Igen dĂ„ alltsĂ„? Ăsch, petitesser. En mer vĂ€sentlig frĂ„ga. Hur Ăvertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter? Om vi, mot förmodan, antar att jag inte skulle vilja lĂ€mna forumet tomhĂ€nt (förutsatt att mina hĂ€nder rymmer mer Ă€n Valle och Laxen).
laxlaxlax Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Ăsch, petitesser. En mer vĂ€sentlig frĂ„ga. Hur Ăvertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter? Om vi, mot förmodan, antar att jag inte skulle vilja lĂ€mna forumet tomhĂ€nt (förutsatt att mina hĂ€nder rymmer mer Ă€n Valle och Laxen). Vi kan vĂ€l börja med att kolla om dina hĂ€nder rymmer mig och valle. *knĂ€pper upp levis-jeansen*
Claes Holmerup Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 (redigerat) Vi kan vĂ€l börja med att kolla om dina hĂ€nder rymmer mig och valle. *knĂ€pper upp levis-jeansen* đ Jag biter mig fast i forumet, envis som en loppa under folkbildningens stolta fana. Man vĂ€l för f-n inte sticka ifrĂ„n forumet nĂ€r man har över 17000 inlĂ€gg att stoltsera med. TĂ€nk vilken j-a tid det skulle ta att fĂ„ ihop sĂ„ mycket pĂ„ ett annat forum... đł Jag tror f.ö. inte att varken du, Joachime eller Valle lyckas hĂ„lla er hĂ€rifrĂ„n sĂ€rskilt lĂ€nge, om ni mot förmodan skulle sticka hĂ€rifrĂ„n... đ Redigerat 25 mars 2011 av Claes
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Vi kan vÀl börja med att kolla om dina hÀnder rymmer mig och valle. *knÀpper upp levis-jeansen* Host host! Satte i halsen (!) nÀr jag lÀste ditt inlÀgg. Men det Àr klart att vi bokar rum pÄ Clarion nÀr ni Àr redo för det. P&K!
Valle Postat 25 mars 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2011 *knĂ€pper upp levis-jeansen* đ :lol: đ
joachime Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Som sagt, hur övertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter?
kardo Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 (redigerat) Fan nu börjar det bli slibbigt.đ Redigerat 25 mars 2011 av kardo 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.