Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Först var det meningen att jag skulle skriva en kort nyhetsnotis om att Voxengo har slÀppt en uppdatering av sin absolut vÀrldsbÀsta analysplugg: Voxengo SPAN (v 2.3). Som den lydige följare av forumreglerna jag Àr, ville jag checka sÄ att ingen annan rÄkat hinna före.

SÄ jag skrev i snabbsökfÀltet: span

Forumet svarar: "exclamation.png Följande sökkriterier Àr inte tillÄtna och borrtagna frÄn din frÄga: span"

Vaihelvete...?

SÄ skrev jag istÀllet: voxengo span...

Forumet svarar: "exclamation.png Följande sökkriterier Ă€r inte tillĂ„tna och borrtagna frĂ„n din frĂ„ga: span" — men den hĂ€r gĂ„ngen med tillĂ€gget att "information.png Din sökning efter voxengo gav 121 söktrĂ€ffarna [sic!]". Och bland de 121 trĂ€ffarna fanns nĂ„gonstans Voxengo SPAN, fast dĂ„ var det inte kul lĂ€ngre...

Nu rÄkar jag veta att SPAN ocksÄ Àr en kritisk HTML-tag (<span>...</span>) och gissar att det Àr dÀrför som sökmotorn filtrerar bort ordet frÄn sökkriterierna innan sökprocess eller annan exekvering sker. Men visst kan man vÀl konfigurera IP.Boards sökmotor? Till exempel nÄgot alternativ som att endast strippa ut/konvertera specialtecken som < > / " ' etc... Eller?

PS. Den överdrivna rubriksÀttningen gjorde jag bara för att testa en Aftonbladet; det dÀr med att sÀtta en rubrik som inte har nÄgot med varken sanningen eller artikelinnehÄllet att göra.

Annons
Postat

Företaget kanske ville straffa ut sig sjÀlva och testade icke fungerande namn pÄ siten först.

...Lite grand som nÀr JustD slÀppte en singel dÀr det första som hördes pÄ skivan var nedslÀcknings-koden för Nackamasten (...har jag hört ryktas om.) - Dom straffade ut sig sjÀlva. Avsiktligen.

Postat

Bra initiativ! 🙂

SÀtt citattecken runt orden du söker pÄ hÀr pÄ sajten, och som du Àven kan göra pÄ Google. AlltsÄ:

"voxengo span"

post-1-0-83431100-1301046975_thumb.png

🙂

34 förekomster pÄ forumet i skrivande stund.

Postat (redigerat)

Bra initiativ! 🙂

Men jag slĂ„r vad om att du först hann tĂ€nka: Ähmenvafan vill han nu... 😄

Till alla kÀcknissar som tipsar om Google nÀr man vill söka pÄ ett enstaka ord pÄ forumet... SlÄr vad om att ni Àr sÄdana dÀr skummisar som anvÀnder bandsÄg nÀr ni skivar gurka till salladen.

Google... För helvete!

Edit: pinsamt stafvel

Redigerat av Valle
Postat (redigerat)

Valle.

VÄr stÀndige motvindspissare.

Och vÀrre kommer det att bli.

Jag har nÀmligen bestÀmt mig för att slÀcka ner mitt konto hÀr pÄ SF den 12 december 2013 och gÄ vidare i livet. Man kan ju för helvete inte vara pÄ ett forum mer Àn tio jÀvla Är!

Mitt mĂ„l Ă€r att uppnĂ„ största möjliga trollstatus, högsta möjliga varningsstatus, flest antal (pĂ„ grund av mig) avhoppade medlemmar — UTAN att bli avstĂ€ngd. Jag ska bli (eller fortsĂ€tta vara, beroende pĂ„ vem som tycker) ett riktigt rövhĂ„l. VĂ€rre Ă€n Nattvaktaren (Ă€ven om det blir tufft).

Jo jo.

Redigerat av Valle
Postat (redigerat)

Jag har nÀmligen bestÀmt mig för att slÀcka ner mitt konto hÀr pÄ SF den 12 december 2013 och gÄ vidare i livet.

I double dare you.

Edit: Haha! Det blev helt fel citat! 🙂 Men det hör ju trĂ„den till. Jag Ă€ndrade det hur som helst.

Redigerat av joachime
Postat

I double dare you.

😄 He he... Fast, av all skit som jag skrev ovan sĂ„ var faktiskt just det dĂ€r (med "slĂ€cka kontot") det sannaste. Faktiskt! Jag har svĂ„rt att se mig sjĂ€lv kunna tillföra hungriga Dingbats-gamla musiker nĂ„got, unga som i princip hunnit utvecklas med en tiondel av den hastighet/tid jag gjorde (tack vare tekniken).

Vi fÄr vÀl se.

Oj... blev det inte pÄ grÀnsen lite drama queen över skiten?

Postat

😄 He he... Fast, av all skit som jag skrev ovan sĂ„ var faktiskt just det dĂ€r (med "slĂ€cka kontot") det sannaste. Faktiskt!

Okej. Det kÀnns bÄde uppfriskande och lite trist att du satt ett bÀst-före-datum pÄ vad du kan tillföra forumet.

Hursomhelst utmanar jag dig. Om du lÀmnar forumet efter tio Är lovar jag att göra detsamma.

Du registrerade dig ungefÀr sex mÄnader innan mig sÄ jag har samma tid pÄ mig att avregistrera mig efter att du har gjort det.

Postat

Hursomhelst utmanar jag dig. Om du lÀmnar forumet efter tio Är lovar jag att göra detsamma.

I dare you! Om du lÀmnar forumet för att Valle lÀmnar forumet lÀmnar jag ocksÄ forumet!

Postat

I dare you! Om du lÀmnar forumet för att Valle lÀmnar forumet lÀmnar jag ocksÄ forumet!

Ah, jag börjar se en trend.

Jag vill lÀgga till att hade du gjort en liknande dramaqueen-aktion som Valle hade jag definitivt utmanat dig med.

Förresten hur löser man det med trĂ€ffar för postforumister? đŸ˜Č

Postat (redigerat)

Förresten hur löser man det med trĂ€ffar för postforumister? đŸ˜Č

Vi fÄr vÀl skapa ett postforum-forum..

Eller starta eko-gÄrd i Halland. SÀlja nÀverslöjdat hantverk och odla eget.

weehee nu Àr det fredag!

Relax_003.jpg

Redigerat av laxlaxlax
Postat (redigerat)

Eller starta eko-gÄrd i Halland. SÀlja nÀverslöjdat hantverk och odla eget.

Haha! Eller öppna ett Bread & Breakfast pĂ„ Österlen. Och lyssna pĂ„ daaansbaaandsmusiik dagarna i Ă€nda.

Det sista hade jag lĂ€tt klarat av 😄 (Kan se hur mina kollegor i Hellvalla Burn generat sjunker i sina stolar...)

Edit: det var ju fan i helvete vad illa jag skriver idag...

Redigerat av Valle
Postat

Om du lÀmnar forumet för att Valle lÀmnar forumet lÀmnar jag ocksÄ forumet!

Igen dÄ alltsÄ?

Postat

Igen dÄ alltsÄ?

Äsch, petitesser.

En mer vĂ€sentlig frĂ„ga. Hur Övertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter?

Om vi, mot förmodan, antar att jag inte skulle vilja lÀmna forumet tomhÀnt (förutsatt att mina hÀnder rymmer mer Àn Valle och Laxen).

Postat

Äsch, petitesser.

En mer vĂ€sentlig frĂ„ga. Hur Övertygar vi Vallhagen, Claes, Nattis och andra veteraner om att följa efter?

Om vi, mot förmodan, antar att jag inte skulle vilja lÀmna forumet tomhÀnt (förutsatt att mina hÀnder rymmer mer Àn Valle och Laxen).

Vi kan vÀl börja med att kolla om dina hÀnder rymmer mig och valle.

*knÀpper upp levis-jeansen*

Postat (redigerat)

😆

Jag biter mig fast i forumet, envis som en loppa under folkbildningens stolta fana. Man vĂ€l för f-n inte sticka ifrĂ„n forumet nĂ€r man har över 17000 inlĂ€gg att stoltsera med. TĂ€nk vilken j-a tid det skulle ta att fĂ„ ihop sĂ„ mycket pĂ„ ett annat forum... 😳

Jag tror f.ö. inte att varken du, Joachime eller Valle lyckas hĂ„lla er hĂ€rifrĂ„n sĂ€rskilt lĂ€nge, om ni mot förmodan skulle sticka hĂ€rifrĂ„n... 😉

Redigerat av Claes
Postat

Host host! Satte i halsen (!) nÀr jag lÀste ditt inlÀgg. Men det Àr klart att vi bokar rum pÄ Clarion nÀr ni Àr redo för det. P&K!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.