Jump to content
Annons

co-ed


co-ed

Recommended Posts

Hello.

Jag är ny här på forumet, tänkte kort presentera mig för er. Mikaela Robsahm heter jag, är cellist och gör min egen elektronika emellanåt. Kanske har någon lyssnat på mitt första försök i låten ”gyno”, under artistnamnet co-ed? Den fick trevlig respons här i alla fall (lades upp av min pojkvän). https://www.studio.se/index.php?showtopic=7051&hl=co-ed

Nå, jag arbetar som studiomusiker (för jens lekman & josé gonzález t ex) och gör livegrejjer med band som behöver (josé gonzález, embee, moneybrother, är i princip alltid med jens lekman när han framträder). Innan har jag balanserat detta med jobb och skola, men nu satsar jag lite mer på musiken så att jag skall finnas tillgänglig i större mån som frilans.

Jag satsar även i större mån på att göra egen musik än tidigare. Känns som en positiv utveckling, att gå ifrån kommunala musikskolan och symfoniorkestern, till egen elektronika och studioarbete! :-)

Jag har även ett eget litet popband också, som än så länge är på repstadiet: Kino Eye. Förhoppningsvis kommer vi ut och spelar så småningom. Kolla om ni vill på www.kinoeye.net

/Mikaela

www.mikaelas.com

ps. är det någon som vill ha cellohjälp så kan vi garanterat komma överens om något. man kan ju spela in på distans om så önskas, & priset är flexibelt & diskuterbart såklart! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ikväll, klockan 19.oo på SVT1, såg jag just i tablån att man kan höra resultatet av ett samarbete med herr Gonzáles. "Livet enligt Rosa" heter det visst och är en ny dramaserie riktad till barn och yngre tonåringar. Stämningsmusiken innehåller en del celloinsatser skrivna och framförda av Mikaela. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

grymt med massa välkomnande och intresse! 😄

hemsidan är gjort i flash, har inte hört att det skall vara något specifikt problem för firefox, men den skall känna av om man inte har senaste flash och vid behov erbjuda en nedladdning i så fall. skall genast kolla upp varför den inte gör som den är tillsagd!

"livet enligt rosa" ja, som sisältää nämnde så går första avsnittet ikväll och minst ett stycke där jag är medkomponist kommer dyka upp i avsnittet. det är nog rätt typsiak, harmlös ungdomsserie, med tidigare tecknad förlaga i kp, men MUSIKEN liksom. skäl nog, kom igen, bänka er! :rolleyes:

eftersom jag inte hört det sedan inspelningen så är jag själv rätt nyfiken på hur det låter, om jag skall vara ärlig.. det börjar t o m bli dags.. *tittar på klockan*

Link to comment
Dela på andra sajter

Cello är bara så coolt. Varför köpte mina föräldrar aldrig något 48kg instrument till mig när jag var liten? :rolleyes: Hmmm...jag fick iochförsig hålla till godo med ett 150kg ( piano ) och det var ju också rätt skoj. 😄

Nåja, välkommen!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

pluffo: ibland känns det som om den vägde 100kg. som när jag häromveckan SPRANG genom hela stansted flygplats för att desperat hinna med planet hem med cellofan på ena axeln.. :/

insolitus: jo. embee ja. han är bra på riktigt. till p3 guld framfördes en låt från hans nya platta "solitaria" (*reklamreklam*) som eg har samplade stråkar men som skulle lyxas till lite med stråkkvintett på scen. det gick grymt bra. kanske finns det även fler grejjer på gång också, det vet man aldrig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.. trött i ögonen läste jag.. Mikael Robsahm./// spelar cello /// ..(lades upp av min pojkvän ....😉

..🙂 ... 🙂 ..visst är det starkt att komma ur garderoben på detta viset..

Sen läste jag en gång till och såg a:et.. 🙂

Välkommen hit.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Cello är bara så coolt. Varför köpte mina föräldrar aldrig något 48kg instrument till mig när jag var liten?  Hmmm...jag fick iochförsig hålla till godo med ett 150kg ( piano ) och det var ju också rätt skoj
.

Min far var smartare än så. Han köpte en elorgel istället av den enkla anledningen att den har volymreglage 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

torre:

oh, det var första konserten någonsin med jens, det. lite konstigt att se sig själv där, men det är bara att glädja sig åt att det inte var mig de filmade bakifrån hela tiden, utan jens.. alltid något positivt med att inte vara stjärnan.. 🙂

i övrigt så möter jag ofta reaktionen att cello är grymt, vart jag än kommer. det ÄR ju grymt, låter framförallt mäktigt och så, men många verkar avskräckta inför det. att inte fler spelar cello liksom, är inte det underligt? verkar det alldeles för svårt eller inser folk bara för sent i livet typ att det är grymt? 😆

ps. jag bakar också muffins.. känner mig som hemma.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

i övrigt så möter jag ofta reaktionen att cello är grymt, vart jag än kommer. det ÄR ju grymt, låter framförallt mäktigt och så, men många verkar avskräckta inför det. att inte fler spelar cello liksom, är inte det underligt? verkar det alldeles för svårt eller inser folk bara för sent i livet typ att det är grymt? 🙂

Skulle tro att det är det senare.

När jag var på rundvandring på musikskolan i lågstadiet för att testa och välja instrument, så kommer jag inte ens ihåg att jag såg nån cello. Funderade istället mellan valthorn och piano, och idag är jag glad att det blev vad det blev...även om det hade varit coolt att kunna lägga in lite valthorn i mina synthlåtar.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...