Jump to content
Annons

co-ed


co-ed

Recommended Posts

Hello.

Jag är ny här på forumet, tänkte kort presentera mig för er. Mikaela Robsahm heter jag, är cellist och gör min egen elektronika emellanåt. Kanske har någon lyssnat på mitt första försök i låten ”gyno”, under artistnamnet co-ed? Den fick trevlig respons här i alla fall (lades upp av min pojkvän). https://www.studio.se/index.php?showtopic=7051&hl=co-ed

Nå, jag arbetar som studiomusiker (för jens lekman & josé gonzález t ex) och gör livegrejjer med band som behöver (josé gonzález, embee, moneybrother, är i princip alltid med jens lekman när han framträder). Innan har jag balanserat detta med jobb och skola, men nu satsar jag lite mer på musiken så att jag skall finnas tillgänglig i större mån som frilans.

Jag satsar även i större mån på att göra egen musik än tidigare. Känns som en positiv utveckling, att gå ifrån kommunala musikskolan och symfoniorkestern, till egen elektronika och studioarbete! :-)

Jag har även ett eget litet popband också, som än så länge är på repstadiet: Kino Eye. Förhoppningsvis kommer vi ut och spelar så småningom. Kolla om ni vill på www.kinoeye.net

/Mikaela

www.mikaelas.com

ps. är det någon som vill ha cellohjälp så kan vi garanterat komma överens om något. man kan ju spela in på distans om så önskas, & priset är flexibelt & diskuterbart såklart! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ikväll, klockan 19.oo på SVT1, såg jag just i tablån att man kan höra resultatet av ett samarbete med herr Gonzáles. "Livet enligt Rosa" heter det visst och är en ny dramaserie riktad till barn och yngre tonåringar. Stämningsmusiken innehåller en del celloinsatser skrivna och framförda av Mikaela. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

grymt med massa välkomnande och intresse! 😄