Jump to content
Annons

Analog summering


Becker

Recommended Posts

Tja!

Jag har under en längre tid varit sugen på nån form av analog summering. Jag har Suttit och kikat en del på begagnade mixerbord men de tar helt enkelt för stor plats. Bästa vore en enhet som passar i rack. Jag har snöat en hel del på både Neve 8816 och SSL x-desk men även på mindre mixerbord typ TL-Audio m3. TLAn har jag fingrat en del på men jag känner mig lite tveksam till alla dessa rör även om det är just deras grej. Neves enhet ser riktigt fin ut men utan regelpacket så känns den lite trist men å andra sidan har den sparfunktion vilket är mycket trevligt. Ssl desken är inte heller dum på pappret men jag har inte haft möjlighet att känna på varken den eller Neve 8816.

Nån som har synpunkter eller kanske rentav andra förslag? Alla idéer välkomnas. Ett köp blir det iaf. Har tänkt mig begagnat med en budget på runt 15.000

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då har vi olika åsikter. 🙂

Frågan är inte om jag ska köpa summerare eller pluggar, åsikter vad du/ni anser vara bäst kan ni ta i en annan tråd. Egentligen spelar det ingen roll om det blir bättre eller inte, huvudsaken är att det känns bättre! Eller?

Jag tycker oxå att iaf jag upplever bland annat större stereobredd vid en analog summering än itb. Kanske en inbillning men åter igen handlar det om den egna känslan. Tycket tex att min nuvarande hårdvara tillför detaljer som jag inte kan återskapa i min daw.

Ett köp blir det iaf därav fråga om åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm jag har varit i kontakt med säljaren. Funderar på att åka o kika i helgen. Med neven lär man ju vilja ha regelpacket oxå o då drar det iväg ca 15 till. Kan visserligen vänta med det ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska åka och kolla påsk begagnad Neve 8816 imorgon. Om allt ser okej ut, vilket det enligt säljaren gör, så blir det ett köp. Får den för ett okej pris. En avgörande faktor är att man med Neven kan spara inställningarna från projekt till projekt. Nackdelen ärmväl att jag knappast kan hålla mig från att köpa till regelpacket. Förmodligen måste jag kosta på mig nya omvandlare oxå eller iallafall bygga ut så jag får 16 ut. Blir en kostsam historia det här men pengar på banken mår man väl inte bra av? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kikat på Fat Tracken oxå men tycker det är för få kanaler.

Köpte Neve 8816 idag så nu har jag gjort mitt val. Är övertygad om att det kommer bli bra 🙂 kvällens uppdrag är att koppla in och provköra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provkört enheten ett par timmar nu och måste nog säga att jag är mer än nöjd! Tycker botten blir betydligt tightare, separationen mellan kanalen bättre och stereobilden vidare.. Mycket nöjd änsålänge och då har jag ändå bara tillgång till 8 av kanalerna.. Behovet av 8 utgångar till är stort, någon som har tips på bra omvandlare till ett okej pris? Är inte behov av preamps utan bara av 8 ut... Eventuellt vore det trevligt med 8 in oxå men absolut inget måste.. Regelpacket känner jag ett stort sug efter oxå men det får vänta till studion och studiobordet är färdigbyggt.

Tester fortsätter.. Ska se om jag kanske kan slänga upp ett A/B prov oxå..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...