Jump to content
Annons

Slutna hörlurar för inspelning


Mr Keys

Recommended Posts

Måste införskaffa oss nya inspelningslurar. har dragit på det ett tag av slapphet, men nu ska vi fan ta tag i det.

Har sennheiser HD250, slutna.....men ljudbilden i dom är inte omtyckt av någon när vi skall spela in....för vasst och för bumlig, odeffinerad botten och avsaknad av mellanregister.....fördelen är att dom är slutna.

Samt AKG K240.....jag personligen gillar inte ljudbilden alls i dessa, men dom vi spelar in föredrar ofta dessa framför HD250....dock läcker dessa väldigt mkt, vilket vi inte gillar alls.

testade ett par Sennheiser HD25 igår....gillade dom skarpt. slutna men ändå väldigt skön ljudbild....ganska stor, men fast botten och tydlig topp men ändå med bra mid. skulle dessa funka bra vid sånginspelning? någon som har några erfarenheter?

Eller andra tips.....någonstans i den prisklassen. inte jättenoggrant, men gärna under 3 lax eller nåt....

tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då det verkar vara för sent att styra över denna diskussion till någon av de hundratals redan existerande trådar i samma ämne så måste jag väl upprepa mig:

Rekommenderat slutet: ATH-M50

Rekommenderat öppet: AKG-K601 (eller K702 om K601 utgått).

(av mig då givetvis om någon inte förstod det ... 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ett par olika, beroende på vem som ska använda dem etc, men alla har ett bra ljud i alla fall, så jag kan rekommendera alla:

Slutna:

Ultrasone Pro750 (klart skönast av mina slutna, bl a tack vare plysch-kuddarna 🥰 )

Ultrasone HFI680

Audio-Technica ATH-M50

Öppna:

Ultrasone Pro2500

German Maestro GMP400

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Sennheiser HD280 Pro e suveräna , har tre par i studion å alla har gillat dom.

De är grymt bra när det gäller dämpningen, men jag tycker att de är lite för tunna i botten och inte lika bekväma som andra alternativ - men hur man upplever komforten är förstås individuellt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

jag har nog aldrig brytt mig nämnvärt om vad det har funnits för lurar att tillgå i alla dom studios jag har besökt som kund.

har nog mer varit glad för att det inte glappar och att jag har kunnat höra lite trummor också. jag menar att det inte

har nån som helst betydelse för musikerna vad dom får att lyssna på. för mixning däremot har jag ingen aning om vilka som är bra eller inte.

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har nog aldrig brytt mig nämnvärt om vad det har funnits för lurar att tillgå i alla dom studios jag har besökt som kund.

har nog mer varit glad för att det inte glappar och att jag har kunnat höra lite trummor också. jag menar att det inte

har nån som helst betydelse för musikerna vad dom får att lyssna på. för mixning däremot har jag ingen aning om vilka som är bra eller inte.

Jäss, det kan jag hålla med om, Det är jag som ska trumma mestadels så jag vill mest att det är okej ljud med bra klart basljud Och slutna lurar.

Redigerat av skogsmulle101
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäss, det kan jag hålla med om, Det är jag som ska trumma mestadels så jag vill mesta att det är okej ljud med bra klart basljud Och slutna lurar.

Gjorde en chansning och köpte Ultrasone pro 900, och de är de absolut trevligaste lurarna jag har provat.

Slutna med bra botten, om man även vill komplettera ett par monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en chansning och köpte Ultrasone pro 900, och de är de absolut trevligaste lurarna jag har provat.

Slutna med bra botten, om man även vill komplettera ett par monitorer.

Storleken på dom? Skulle vara bra om de inte är för stora, Kan ha dom till när jag cyklar till studion & jobbet åxå.

Vad var det för pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...