Jump to content
Annons

Festival #35 Ac/Dc - Röstningstråd!


Carle

Recommended Posts

Annons

Hur går det med filhanteringen...börjar bli pannkaka snart!? 😊

Kan alla ta hem och lyssna på det.

Jag tycker det fanns en del gobitar.

Jag har en klockren 12p att dela ut...ska lyssna in mig mera på resten först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror 7an var bäst, även om jag inte hört den. Bra titel och så...

Nej, allvarligt talat. Tack till Anders Fogelqvist för filerna.

Och till Carle som håller i Festivalen denna gång.

Vad duktiga ni e... Här kommer rösterna härifrån:

12 p - Melodi nr 1 - "Jack Butt"

10 p - Melodi nr 11 - "No pants boogie"

8 p - Melodi nr 2 - "Rock n roll saved my soul"

6 p - Melodi nr 6 - "Rock n roll deja vu"

4 p - Melodi nr 5 - "Half ass wonder"

______________________________________________________

Jag har röstat utefter vilka som jag tycker påminner

om AC/DC, även om det fanns andra bra också. Vinnaren

är ganska solklar för mig. Rösten i nr 6 påminner om

den i nr 11. Anar vilka aRocker, Sixties och MadeInRoad

varit involverade i - om de nu deltagit...

Vill också samtidigt utnämna "Jack Butt" till den ENDA

låt överhuvudtaget i denna Festivaltävling där man lyckats

fånga exakt så som sångaren Brian Johnson låter enligt mig

i de stunder då han håller på att krevera. Skillnaden är

bara att sångaren i låten "Jack Butt" håller på att krevera

precis hela tiden. Det är roligt. Tänk på "Thunderstruck"

och passagen där Brian Johnson håller på att bildligen

spricka...

:rolleyes:

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

______________________________________________________

den i nr 11. Anar vilka aRocker, Carle och Sixties

varit involverade i - om de nu deltagit...

:rolleyes:

Kul, Carle har nämligen inte lämnat in ett bidrag då jag i pricip aldrig i hela mitt liv lyssnat på en enda låt från början till slut med bandet som tolkas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul, Carle har nämligen inte lämnat in ett bidrag då jag i pricip aldrig i hela mitt liv lyssnat på en enda låt från början till slut med bandet som tolkas.

Jag skrev fel, blandade ihop det med den som vann Studiofestival #34 [distorsion] och det var ju du.

Tyvärr gick det inte att ladda ned eller heller att klicka på spelaren i den gamla 34-tråden för att

höra låtarna därifrån igen, men det kan ha varit "madeinroad79" också, men då går jag bara på det vaga

minnet av titeln... Det lät sådär ofantligt vingligt då och det gjorde ju ett bidrag denna gången också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat igenom alla låtar ett par gånger.

Några av dem påminde mig mer om Slade, Sweet och Mott the hoople än om AC/DC.

Egentligen är det bara en jag tycker ger mig AC/DC-feeling. Inte minst för trummorna och basen, nåt som många bidrag missat på. Men även gitarrerna, både klang och spelstil.

Jag inskränker mig till att ge poäng endast till den, och bryr mig inte om att rangordna de övriga.

12p - Melodi 11 - No pants boogie

Link to comment
Dela på andra sajter

ganska lustigt hur olika man kan uppfatta musik, vissa hör inget acdc i låtarna och själv tycker jag nog de flesta (med några få undantag) lyckats fånga acdc´s känsla och/eller sound i mer eller mindre utsträckning.

temat var ju "gör en låt som skall vara tydligt inspirerad av Ac/Dc"

så det betyder ju inte att man måste låta exakt som acdc, bara man får med något som ger en känsla varifrån inspirationen kommer.

ska lyssna lite till innan jag röstar, tycker plats 3-6 är ganska jämn.

Link to comment
Dela på andra sajter

ganska lustigt hur olika man kan uppfatta musik, vissa hör inget acdc i låtarna och själv tycker jag nog de flesta (med några få undantag) lyckats fånga acdc´s känsla och/eller sound i mer eller mindre utsträckning.

temat var ju "gör en låt som skall vara tydligt inspirerad av Ac/Dc"

så det betyder ju inte att man måste låta exakt som acdc, bara man får med något som ger en känsla varifrån inspirationen kommer.

ska lyssna lite till innan jag röstar, tycker plats 3-6 är ganska jämn.

Jag tror vissa lyssnat för lite på AC/DC helt enkelt, själv har man väl lyssnat i 35 år, well kanske inte så mycket de senaste 15 iofs... ☺️

Tyckte inte något bidrag var utstående, skall dock lyssna igenom ett par ggr innan jag röstar, har bara lyssnat en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat igenom alla låtar ett par gånger.

Några av dem påminde mig mer om Slade, Sweet och Mott the hoople än om AC/DC.

Egentligen är det bara en jag tycker ger mig AC/DC-feeling. Inte minst för trummorna och basen, nåt som många bidrag missat på. Men även gitarrerna, både klang och spelstil.

Jag inskränker mig till att ge poäng endast till den, och bryr mig inte om att rangordna de övriga.

12p - Melodi 11 - No pants boogie

Det som gäller är att avlägga hela röststegen eller så räknas rösten inte (se förfarande, han har ju skrivit supertydligt i början av tråden, med exempel och allt) 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror vissa lyssnat för lite på AC/DC helt enkelt, själv har man väl lyssnat i 35 år, well kanske inte så mycket de senaste 15 iofs... ☺️

Tyckte inte något bidrag var utstående, skall dock lyssna igenom ett par ggr innan jag röstar, har bara lyssnat en gång.

har väl inte lyssnat så mycket på acdc själv, har några skivor men det blev ju en heldel lyssnande de senaste månaderna 😆 . tycker ac/dc har några riktigt bra låtar och många som är ganska tråkiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror vissa lyssnat för lite på AC/DC helt enkelt, själv har man väl lyssnat i 35 år, well kanske inte så mycket de senaste 15 iofs... ☺️

Tyckte inte något bidrag var utstående, skall dock lyssna igenom ett par ggr innan jag röstar, har bara lyssnat en gång.

...Är du säker på att det är AC/DC och inte 10CC!? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

har väl inte lyssnat så mycket på acdc själv, har några skivor men det blev ju en heldel lyssnande de senaste månaderna 😆 . tycker ac/dc har några riktigt bra låtar och många som är ganska tråkiga.

Alla dom tråkiga skrevs efter att Bon dog.....

Det är ganska stor skillnad mellan AC/DC -75 och AC/DC på 2000 talet. kanske svårt att ha koll på hela tidsspannet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som gäller är att avlägga hela röststegen eller så räknas rösten inte (se förfarande, han har ju skrivit supertydligt i början av tråden, med exempel och allt) 😐

Japp, jag har sett den supertydliga beskrivningen av förfarandet. Där framgår inte att man måste avge alla poäng.

Men då kan du räkna bort min röst i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska stor skillnad mellan AC/DC -75 och AC/DC på 2000 talet. kanske svårt att ha koll på hela tidsspannet?

Å andra sidan, om man har hängt med sen den första konserten i Stockholms Konserthus (-75? -76?) så har man hunnit skaffa sig rätt bra koll på detaljerna ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, jag har sett den supertydliga beskrivningen av förfarandet. Där framgår inte att man måste avge alla poäng.

Men då kan du räkna bort min röst i så fall.

Hm, det är inte jag som avgör det och han visar visst hur du måste rösta 12p till vinnaren och hela stegen neråt...har du inte varit med förr!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan, om man har hängt med sen den första konserten i Stockholms Konserthus (-75? -76?) så har man hunnit skaffa sig rätt bra koll på detaljerna ...

Mitt inlägg var nog mer bara en fortsättning på diskussionen än ifrågasättande av dina AC/DC kunskaper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår aRockers (och kanske Carles) poäng. Om bara ett fåtal använder hela röstningsskalan säger utfallet inte lika mycket som om alla använder hela skalan. Oavsett gradskillnaden mellan poängstegen.

Å andra sidan kan det bli problemtiskt att fylla upp hela poängstegen om man ser att enbart ett fåtal (eller kanske enbart en) uppfyller dom kriterier som man själv eller tävling ställt upp.

I det ljuset är det ju bättre att räkna de få "giltiga" poäng som trillar in än att diskvalificera dom.

Eller? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår aRockers (och kanske Carles) poäng. Om bara ett fåtal använder hela röstningsskalan säger utfallet inte lika mycket som om alla använder hela skalan. Oavsett gradskillnaden mellan poängstegen.

Å andra sidan kan det bli problemtiskt att fylla upp hela poängstegen om man ser att enbart ett fåtal (eller kanske enbart en) uppfyller dom kriterier som man själv eller tävling ställt upp.

I det ljuset är det ju bättre att räkna de få "giltiga" poäng som trillar in än att diskvalificera dom.

Eller? 😕

Njae...en sista ensam 12p kan bli väldigt avgörande, eller hur!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...