Jump to content
Annons

Festival #35 Ac/Dc - Röstningstråd!


Carle

Recommended Posts

Mina röster:

12p - Melodi # 1 - Jack Butt

10p - Melodi # 5 - Half ass wonder

8p - Melodi # 4 - Rock n Roll deja

6p - Melodi # 11 - No pants boogie

4p - Melodi # 2 - Rock n Roll saves

Micke

Melodi nr4 heter nåt annat på min lista!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Jack Butt: Jodå, alla ingredienserna finns där, inklusive grodan kermit. Jag får känslan av parodi med dåliga trummor.

2: Nä, det här låter inte AC/DC, men jävlar vilken ball röst. Det finns nåt primitivt i denna som jag gillar.

3: Nä.

4: Kunde varit bra med en riktigt bra sångare. Nja.

5: Mera pudelfrillor, orakade bringor o spandexbrallor än shorts o skolväskor. Startfältets lätt bästa låt, fotbollskör och trummis. Men AC/DC handlar inte bara om fotbollskörer... right.

6: Jävlar,,, nu hände det något. Det här låter faktiskt som ett riktigt AC/DC-tributeband. Av någon inte vansinnigt långsökt anledning så tänker jag på Krokus - Bedtime Radio. Fast jag har inte bestämt mig om jag gillar sångaren än.

7: Vilket jävla drag i versen. Den här skulle jag vilja höra ombakad till Ministrystuk. Eller kanske precis så här. Sången räcker inte riktigt.

8: Jahaja... jomenfan kanske..

9: Det här låter liksom kompetent, men det lirar o svänger inte.

10: Njae.

11: Catchy och ännu en bra sångare. Okrystat skitnödig. Fan, bra, fan.

Intressant att (nästan) alla utnyttjat "AC-tricket" med inledande ej bortklippt hihat.

AC/DC handlar framförallt om att få ett simpelt paket att självsvänga spastiskt. Att lyckas med det är få förunnat. Angus gäng har nånting som ingen annan har, så uppgiften att planka - eller "låta som" - är omöjlig. Vinnaren borde bli den som då låter sig inspireras, och bakar in inspirationen i sin egen artist och skapar mästerverket. Fan om jag röstat efter den premissen. Hell well. Nja. Här faller domen:

12 p; melodi 11, No Pants Boogie

10 p; melodi 6, rnr dejavu

8 p; melodi 7, i put a rnr spell on you

6 p; melodi 2, rnr saves my soul.

4 p; melodi 1, jack butt

***

Hoppas nu jag röstat tekniskt rätt o sådärå.....

Link to comment
Dela på andra sajter

12p Nr 11 "No pants boogie" Schyssta trummor o guraljud, bra, lite svajig sång, helhetsintrycket står en pinne över resten

10p Nr 8 "I am A…" Arret låter oplockade delar av befintliga AC/DC-låtar, gött

8p Nr 6 "Rock'n'roll deja vu" Introt kunde platsa på Soundgardens Superunknown-platta, för övrigt hyfsat bra guraljud o ljud, sången mer åt Krokushållet,är det samma sångare som i bidrag 11?

6p Nr 5 "Half ass wonder" Ac/dc korsad med Sweet, med Kissång, 4/5, blev extrapoäng för arr/mix

4p Nr 7 "I put a spell.." Sången är väldigt lik Bon, poäng för det, fick inte så mkt AC/DC-vibbar för övrigt

0p Nr 2 "Rock'n'roll saves my soul" Riffen o arret låter bra men inte guraljudet och för otajt för AC/DC, sången kunde passat bra i en DAD-festival

0p Nr 1 "Jack Butt" Bra guraljud, sången låter som en parodi på originalsången, jag skrattade gott, sorry men det låter som Gonzo i mupparna, bra försök där dock, försökte själv men det lät ännu pinsammare 😉

0p Nr 9 "Bring it on" Ljudmässigt inte så AC/DC, otajt

Edit: hehe, jag var inte ensam om att tycka det lät lite Krokus om 6:an

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Festivalens bästa låt låter jag bara få 8p. Varför? För att det här är en ACDC festival och den låter inte det minsta ACDC liknande. Men eftersom det bara finns tre låtar som låter bra och resten är så mediokra får den poäng. Hade det hållits högre kvalitet på låtarna hade den inte fått någon poäng av mig. Förstår inte varför man skickar något som låter något helt annat. Spelar ingen roll om det är en bra låt. Det gäller definitivt låt nr 10 som det borde varit solklar diskning på. Jäpp jag är döhård i bedömningen och det med rätta.

12p Melodi nr11 No pants boogie

10p Melodi nr6 RocknRoll deja vu

8p Melodi nr5 Half ass wonder

6p Melodi nr1 Jack Butt Kråkan från helvetet som kraxar. Låter som Bert Karlsson på krack. Hader det varit bra sång på den hade den fått högre poäng.

4p Melodi nr3 CPDC. Va? 😮 Jäpp. Enda som ger den poäng. Så fel och så dåligt att det bara blir rätt. Asgarvade när jag hör den. Humorpoäng där. Den tröttade åtminstone inte ut mig som några andra låtar gjorde.

2p Melodi nr(ole, dole, doff, pekar på skärmen i blindo)2 Rockn roll saves my soul blev det när jag öppnade ögonen igen. Den var lika dålig som de andra jag hade att välja på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jäklar du...Die Hard börjar bli gammal och mossig i pallet!

Hehehehe!

Fan vad Carle krånglade till denna festival!😆

Är det bajsvattnet i Östersund som sprider sig eller nåt stort moln av rökheroin som cirkulerar över sverige!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja jäklar du...Die Hard börjar bli gammal och mossig i pallet!

Hehehehe!

Fan vad Carle krånglade till denna festival!😆

Är det bajsvattnet i Östersund som sprider sig eller nåt stort moln av rökheroin som cirkulerar över sverige!?

☺️ Ska erkänna att jag var ganska trött när jag gjorde det men va fan, alla skriver så olika och det är konstigt att det inte bara är jag som gjort fel. 😛 Eller är det bara jag som börjar bli senil? 😱 Men äh, skitsamma. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

då är det inte många timmar kvar innan vi får en segrare och får veta vem som gjort viken låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...