Jump to content
Annons

Skrivbord med utdragbar klaviatur


equality

Recommended Posts

Tacksam tips om bra datorbord eller skrivbord där jag kan få in kaviaturet (88 tangenters Studiologic) under skrivbordet och dra fram det enkelt när andan faller på. Tangentbordet till datorn vill jag ha på skrivbordet. Hur har ni löst dessa platsproblem?

EDIT: Tydligggjorde rubrik från "Skrivbord"

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte om det finns färdiga lösningar för sådant om man inte köper ett speciellbyggd skrivbord från början. Har man typ IKEA Jörgen så är det nog bara till att plocka fram hammare och såg. Eller finns det kanske några ställbara ställningar med skenor att montera under skrivbord?

Link to comment
Dela på andra sajter

quiklok kanske har nåt som passar dig =)

Nä, fy sjutton vad dyrt och omständigt. Om du hade minst VG (4) i träslöjd så borde det nog inte vara någr problem. Fråga dock en vuxen om hjälp innan du använder borrmaskinen.

Inte sågen Alfons 😉

Mot Claes Ohlsson!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

quiklok kanske har nåt som passar dig =)
Ser ju intressant ut men dyrt från staterna väl?

Om du hade minst VG (4) i träslöjd så borde det nog inte vara någr problem. Fråga dock en vuxen om hjälp innan du använder borrmaskinen.

He! Har C O datamöbler?? Eller tänker du på den farliga sågen 😉 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

quiklok kanske har nåt som passar dig =)
Ser ju intressant ut men dyrt från staterna väl?

Om du hade minst VG (4) i träslöjd så borde det nog inte vara någr problem. Fråga dock en vuxen om hjälp innan du använder borrmaskinen.

He! Har C O datamöbler?? Eller tänker du på den farliga sågen 😉 ?

Jo tack. Jag vill inte ens veta vad det skulle kosta at frakta hit ett helt j*la skrivbord.

Nä, så B är jag inte. Men nog borde dem ha lite skenor och prylar alltid.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett databord från ikea där klaviaturen ryms på bordet, skärmen står "en våning upp" ,samt ett trådlöst tangentbord som kan vara framför, bakom eller vid sidan av klaviaturet.

Benny? Bosse? Benjamin? Vad heter modellen? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag köpte just ett på Jysk för 500:- kostade innan 1000:- lagom stort jag har en 15"tft och en vanlig 19" skämr på den men har ändå plats kvar. Snygg var det oxå. frostat glas:D dock får det bara plats ett vanligt tangentbord på den lilla saken man drar ut..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag köpte just ett på Jysk för 500:- kostade innan 1000:- lagom stort jag har en 15"tft och en vanlig 19" skämr på den men har ändå plats kvar. Snygg var det oxå. frostat glas:D dock får det bara plats ett vanligt tangentbord på den lilla saken man drar ut..

Men, men... vad heter modellen? Hur ska man kunna dra nytta av tipsen om man inte får veta vad skrället heter? ehh.. va? va? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag köpte just ett på Jysk för 500:- kostade innan 1000:- lagom stort jag har en 15"tft och en vanlig 19" skämr på den men har ändå plats kvar. Snygg var det oxå. frostat glas:D dock får det bara plats ett vanligt tangentbord på den lilla saken man drar ut..

Men, men... vad heter modellen? Hur ska man kunna dra nytta av tipsen om man inte får veta vad skrället heter? ehh.. va? va? 😄

Hacke, tänker du på IKEAs "Jerker"? Den har ju vart på tal här på forumet ett antal gånger 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som skulle passa mig är ett högt skrivbord och klaviaturen på skenor eller ben med hjul under bordsskivan. Skenor blir troligen för klent om inte förstärkning med stag på mitten (teleskop till golvet?) eller diagonalt (mot skrivbordets sidoskivor). Återkommer med bild på lösningen förhoppningsvis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte för nåt år sedan en utdragbar tangentbordshylla hos Classe. Typ en plastbricka med skenor. Var förresten även ett fack för pennor i framkanten på den oxå. Kostade typ inte många kronor. Grå var den oxå.

Kom sedan på att jag även ville få ner musen under skrivbordet, så jag skruvade bord plastbrickan och ersatte den med en längre bräda istället (en furuhylla från Ikea). Det funkade rätt så bra, men efter flytten till kåken har den tyvärr inte blivit monterad igen (måste leta fram den).

Det gick även att ställa in höjden under bordet (mellan brickan och bordet alltså). Det tjockaste avståndet är dock 8 cm. Det beror väl på hur tjockt ditt klaviatur är.

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

visa gärna i denna tråd hur det gick, sen när allt e klart !

Redigerat av robc
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Tar på mig shamanmössan och återupplivar denna gamla tråd. Hur gick det equality? Fick du ordning på utdragsskivan?

Jag ska göra precis som du nämligen, har en 88 tangenters klaviatur som ska ner från skrivbordet och hängas under skrivbordet med expansionsbeslag dock så är det väldigt viktigt att dessa expansionsbeslag går att låsa i sitt yttre läge! Så inte klaviaturen rör sig inåt när man spelar!

Någon som vet var man kan hitta sådana beslag? De jag sett på CO har inget stopp i sitt yttre läge.

Mvh.

Redigerat av P Forsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ha! Sju år senare... Blev så att jag satte dit en utdragbar skiva (för datatangentbort och mus) under ett Yahama elpiano. Dataskärmen står på elpianots ovansida och kommer i bra ögonhöjd. Datorn står på pianots "golvplanka". Äh, jag får väl knäppa några bilder på't men du har väl hittat din lösning, var ju ett tag sedan du skrev i tråden och jag såg det först nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...