Jump to content
Annons

Hur kopplar jag?


svinto

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa följande, sådär att starta med:

M-AUDIO FAST TRACK PRO

THE T.BONE SC600

THE SSSNAKE SM6BK

AKAI LPK 25

Har någon några konstruktiva kommentarer angående de grejerna? Behöver jag något mer? Förslag på att byta ut något? Prismässigt är det ungefär i nivå med vad jag tänkt så inga speciellt mkt dyrare grejer. Det jag egentligen undrar är nämligen om jag behöver några fler kablar? Hur kopplar jag keyboarden tex? Kopplar jag den fortfarande till datorn fastän jag har en M-AUDIO FAST TRACK PRO?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur kopplar jag keyboarden tex?

USB som det står på deras hemsida , då det inte finns några andra kontakter enligt nämda hemsida.

USB går inte att kedja som firewire så JA du kopplar den till datorn även fast du har ett ljudkort.

Skulle klaviaturet haft midi in/ut hade du kunnat koppla via dom istället in i M-audio och sparat en usb anslutning till tex extra HD.

Sedan kanske du vill koppla in ljudkortet till ett par högtalare och beroende på högtalare kommer du behöva :

2 x Tele / Tele eller

2 x Tele / Xlr

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget svar på kvalitén i vare sig Behringer eller M-Audio men behringen har inbyggt ljudkort så

då skulle du inte behöva M-audio kortet.Dock är nog M-audio kortet mer mångsidigt som ljudkort skulle jag misstänka.

Allt beror ju på vilka krav du har på din utrustning , inspelningsmöjligheter och kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill förstås få en så bra kvalité som möjligt för de pengarna. Sedan så kommer jag kanske i framtiden att ta med en gitarr så jag antar att M-Audio är att föredra då.

Förrutom att M-Audio gör så att man kan koppla in saker, pallar det också att spela upp bättre eller behöver jag ett dyrare om jag ska ersätta datorns ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...