Jump to content
Annons

Enkelt inspelningsprogram till PC för nybörjare?


red_house_painter

Recommended Posts

Har nyligen startat en kurs som heter "digitalt skapande" (jag är lärare) och vi jobbar helt enkelt med Mac-datorer. Mina elever består av 3 personer mellan 10-14 år.

De lär sig allt grundläggande såsom användning av loopar, midihantering, audioinspelning osv i programmet garageband (och slutligen i logic).

En elev har dock inte Mac hemma så att han kan inte jobba vidare med dom grejerna som vi gör på kursen. undrar därför om det finns några riktigt enkla program som man

kanske kan ladda ner eller köpa som har ungefär samma gränssnitt som garageband? Själv tänkte jag på Dance Ejay och sådana program 😊 finns det något annat?

Program finns det ju massor av! Men vad som skulle funka bäst för en helt "ny" är lite svårare. Märker hur dålig koll jag har efter att bara ha jobbat med Mac det senaste.

Vore tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Jag slår ett slag för Reaper jag med då det är gratis prövotid på fullversionen en månad, kostar $40 om man vill ha en licens för privatbruk eller en liten verksamhet och sist men inte minst är riktigt enkelt att sätta igång med.

Om arbetsflöde är det viktigaste för dig så har jag hört att Presonus Studio One skall vara bra med dra och släpp princip. Automatisk audio stretch när man anpassar längd och pbm på loopar låter väldigt smidigt det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...