Jump to content
Annons

Vintage channel vc-64


Bluemoon

Recommended Posts

Annons

Måste förtydliga mig lite;) Till Fl Studio behöver jag egentligen inte ett channelstrip, men en compressor med samma tryck som denna, vintage feeling med det feta ljudet just den här pluginen erbjuder (Är den bästa kompressorn jag provat). Jag vill att det ska vara VU-mätare och samtliga rattar som den här har. Om det råkar vara ett stripp så stänger jag ju bara av eq och gate m.m.

Det konstiga är att just den här "Vintage channel vc-64" inte verkar finnas att få tag på, utan den finns endast i Sonar och är inte kompatibel med andra program när jag försöker lägga in den. Den är skapad av Kjaerhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt dock; jag kan inte surfa till kjaerhusaudio.com ???
Kjaerhus Audio har tyvärr "kastat in handduken" som det så vackert heter.

Ett av väldigt få svar från Torben: Anyone know what happened to Kjaerhus Audio?

"I honestly do not know. No resources left in company for anything atm."

Lite synd, MPL-1 Limiter var/är en bra masterlimiter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjaerhus Audio har tyvärr "kastat in handduken" som det så vackert heter.

[...]

Lite synd, MPL-1 Limiter var/är en bra masterlimiter.

Det var som fan. Synd som sagt. Jag använder ett gäng av gratispluggarna i classic-serien, vid sidan om nämnda GAC-1 i Sonartappning.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så Golden och Vintage är alltså densamma. Utseendemässigt not so much, men om trycket är där så är det väl skitsamma. Man ska kanske inte vara så "plugin-ytlig" om det är ett yttryck. Kollar man på eq osv så är den ju också 4-band som Vintage.

Inte bra om dom kastat in handduken dock, är det så illa? Det va som attans isåfall...

Edit: Har kollat runt lite och om man handlar en Kjaerhus produkt så kan man inte längre registrera den, ingen idè att införskaffa något från dom då. Vad gör man nu?

Det absolut bästa vore ju om man kunde flytta över pluginen och få den att fungera i FL, men det är ett drömsenario. Jag får upp Vintage channel fönstret i FL, men pluginen kan inte samarbeta med programmet. Naturligtvis för att den är gjord för Sonar:(

Redigerat av sandraML
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske finns det någon stream som har Kjaerhuspluggen fortfarande. Annars är det nog rökt.

Brukar inte rekommendera nedladdning men i detta fall gör jag det.

Annars så ska det väll inte vara så svårt att få en bra Channelstrip eller kompressor. Finns både gratis-alternativ och såda man betalar för. Wave Arts har en som är bra vill jag minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...