Jump to content
Annons

Apples nya Macbook Pro rejält uppgraderad


Björn Olsberg

Recommended Posts

post-1-1271162811.png

Som många förutspått, släppte Apple sina uppgraderade MacBook Pro idag. Kanske mest anmärkningsvärt är att mellan- och toppmodellerna har fått nya processorer. Ut åker Intel Core 2 Duo som har hängt med i flera år. In kommer Intels nya Core i5, och Core i7 i toppmodellen.

Även grafikkorten är utbytta, till de betydligt kraftfullare Nvidia Geforce 320M (integrerat) och 330M (dedikerat). I modellerna med Core i5 och i7 så ingår även det integrerade Intel HD Graphics processor som är mer energisnålt.

Numera kommer datorerna med som minst 4 gigabyte, och det kan uppgraderas till 8 gigabyte.

Batteritiden är också rejält förlängd, från uppgivna 7 timmar till 10. En inte alltför vild gissning är att batteriet i praktiken bör hålla 7-8 timmar.

Den som vill få plats med mer på skärmen blir säkert glad över möjligheten att skaffa en skärm med högre upplösning. 17-tummaren kan som tidigare fås med skärm upp till 1920x1200, och 15-tummaren kan nu även den uppgraderas - till 1680 x 1050.

Priserna finns på Apple Store, men ligger i stort på samma nivå som tidigare.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag var helt inne på att det skulle vara 4 kärniga proppar. Så var det visst inte....

Faktiskt jag också. Så till den grad att jag hade skrivit det i den förberedande texten. Synd, men det kommer väl längre fram. Både i5 och i7 finns såvitt jag vet med fyra kärnor. Men de drar betydligt mycket mer ström, och det är väl där som skon klämmer gissar jag. Å batteritid är något jag applåderar, liksom skärmupplösningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera kommer datorerna med som minst 4 gigabyte, och det kan uppgraderas till 8 gigabyte.

Den som vill få plats med mer på skärmen blir säkert glad över möjligheten att skaffa en skärm med högre upplösning. 17-tummaren kan nu fås med skärm upp till 1920x1200,

4GB standard & 8GB max och högupplöst skärm på 17"-aren har varit standard länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...