Jump to content
Annons

The Knife - Pass This On


pet

Recommended Posts

Lyssnade på låten härromdagen och kom på att jag alltid undrat vad detta hawaii instrument heter, men aldrig listat ut det! Nån som har nåt liknande Reason eller plugg eller nåt?

Och ni som har lyckats att aldrig höra den här låten så varsågod och njut, fruktansvärt vackert

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lyssnade på låten härromdagen och kom på att jag alltid undrat vad detta hawaii instrument heter, men aldrig listat ut det! Nån som har nåt liknande Reason eller plugg eller nåt?

Och ni som har lyckats att aldrig höra den här låten så varsågod och njut, fruktansvärt vackert

mvh

Steel Drums

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten härromdagen och kom på att jag alltid undrat vad detta hawaii instrument heter, men aldrig listat ut det! Nån som har nåt liknande Reason eller plugg eller nåt?

Och ni som har lyckats att aldrig höra den här låten så varsågod och njut, fruktansvärt vackert

mvh

Steel Drum / Steel Pan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det berättas i intervjun i tidningen Studio att just det ljudet är ljudkortets GM.

världens bästa ljudkort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har för mig att de använt en del Reason också.

Vill inte vara den som är den, men du har plankat rythmen fel på ett ställe i melodin. 🙂

aaru, visst har jag de, nåra av tonerna är ju 128delar för snabba o.s.v

Redigerat av pet
Link to comment
Dela på andra sajter

Nejmen jag tänker på ett ställe där du har en åttondel mellan två slag men det borde vara tre sextondelar. tror jag.

hmm, rätta mig!

MIDI fil länk!

vet inte om hela slutet kom med på den midifilen av nån anledning

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...