Jump to content
Annons

Vince Neil — Tattoos & Tequila [2010]


Valle

Recommended Posts

Jag brukar sådär lite i förbifarten — på ett skämtsamt sätt, givetvis (förmodligen för att jag låter lika fjollig på rösten) — jämföras med Vince Neil. Det är varken eller huruvida jag tar det till mig; ibland tar jag det som en komplimang, ibland vet jag inte...

Men jag måste säga — den här senaste låten: Tattoos & Tequila

Skitcool låt, skitcoolt sound.

(se även www.vinceneil.net)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När Vince fick kicken från motley 1993-94 och Corabi tog över så gjorde Motley sin tyngsta och bästa platta i sin karriär (tror inte det kommer nåt som slår den plattan) Men den sålde skit eftersom pullorna tyckte blondgaphalsen var bättre (nej mindre ful)

Sen dess har Motley levererat skit men turnerat på gamla hits.

Och det du länkat till nu är det bästa jag har hört med Neil, helt okej!

Och NEJ du sjunger INTE som Neil. Vet inte vad du sjunger som. Kanske som Alan Marsh i Tokyo Blade?

Link to comment
Dela på andra sajter

När Vince fick kicken från motley 1993-94 och Corabi tog över så gjorde Motley sin tyngsta och bästa platta i sin karriär (tror inte det kommer nåt som slår den plattan) Men den sålde skit eftersom pullorna tyckte blondgaphalsen var bättre (nej mindre ful)

Sen dess har Motley levererat skit men turnerat på gamla hits.

Och det du länkat till nu är det bästa jag har hört med Neil, helt okej!

Och NEJ du sjunger INTE som Neil. Vet inte vad du sjunger som. Kanske som Alan Marsh i Tokyo Blade?

Vad hände, Kill with skill, fan du har ju lite koll!? 😆

Håller med dig helt.

Gillar ändå första Mötley skivan "too fast..." och lite grann dom andra också men -94 plattan är så mastig, grym!

Angående Valle så låter han mer som Heavy Pettin sångaren och Nick Andersson i Hellacopters...och det är bättre än Vince...men Vince har lite grann som David Lee Roth, en viss frasering och attityd som hörs igenom, så är det bara!

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, he he... Det var ju inte meningen att bringa fram min sång på något sätt. Men det är ju ändå rätt så intressant att "se" hur min sång(röst) associeras. Jag blev jävligt nyfiken på KWS:s "Tokyo Blade", så jag YouTube:ade bandet, och det första jag fick upp var en video vars senaste kommentar löd:

"guitar is great but the singin sucks" ... *host* grinbig.gif

Heavy Pettin-sångaren lät också "bedrövlig"... Däremot gillar jag associationen med Nick Andersson 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe! Gööött!

Lyssna på Power to the music Med Motley och Corabi. Tokfan Bob Rock som producer (samma veva som black album metallica)!

http://open.spotify.com/track/7GpKOI5UxwxYtwnTNb9mpz

0.26 in ... lyssna på kaggen!

För att inte tala om sången... Bästa Corabi gör är nog på Hooligan Holliday http://open.spotify.com/track/7LeGu5WVXBteSQb3x9SsG6

Fan den fetaste platta jag hört 1994!

Och vad det gäller Valle så sjunger du fan så mkt bättre än vad du skriver låtar! 😛

Men det är vad JAG tycker!

Och jag gillar att käfta och jävlas med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, he he... Det var ju inte meningen att bringa fram min sång på något sätt. Men det är ju ändå rätt så intressant att "se" hur min sång(röst) associeras. Jag blev jävligt nyfiken på KWS:s "Tokyo Blade", så jag YouTube:ade bandet, och det första jag fick upp var en video vars senaste kommentar löd:

"guitar is great but the singin sucks" ... *host* grinbig.gif

Heavy Pettin-sångaren lät också "bedrövlig"... Däremot gillar jag associationen med Nick Andersson 😆

Ljusheten från Heavy pettin och stuket från Andersson...min analys är klockren, hehe.

Tycker du är mer Andersson så....chill, du rockar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...