Jump to content
Annons

Köp av MacBook Pro (Nya MBP?)


Dots

Recommended Posts

Hej,

ska till att införskaffa en Mac dator snart. Var bara nyfiken på de olika finansieringsalternativen Apple har - avbetalning. Känner ni till om det tillkommer ränta under tiden man betalar av, eller är det räntefritt?

Tack..

Redigerat av Dots
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Någon som du känner till? 🙂

Var bor du?

I Göteborg finns t.ex. Andreassons musik, där köpte jag min MacBook räntefritt för tre år sedan.

Kolla in vilka musikaffärer som säljer Mac, det finns en del.

http://www.ordermusic.se/web/Studio/Datorer/Mac-01111.aspx

Vet inte om de har räntefritt längre, men det har de säkert.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag shoppade hade både Inwarehouse och Macoteket räntefri avbetalning på iaf 12 månader. Musikbörsen kan fixa räntefri avbetalning de också.

Både Inwarehouse & Macoteket har börjat ta ränta på avbetalningar, enligt deras hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så som det ser ut just nu så blir det nog Musikbörsen. Eller lån från bank och köpa direkt via Apples hemsida. Ska ju visserligen införskaffa ett nytt ljudkort på samma gång, får se hur det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du absolut inte måste ha datorn just precis nu så är det läge att vänta, nya Macbook pros väntar inom de närmaste veckorna.

Media markt har du i Valbo, blir en hel del billigare med deras avbetalningsalternativ än ett banklån.

Ny MacBook Pro!?

Klart tusan jag väntar då - hoppas bara inte de drar iväg i pris. Någon som vet exakt när de kommer säljas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Ny MacBook Pro!?

Klart tusan jag väntar då - hoppas bara inte de drar iväg i pris. Någon som vet exakt när de kommer säljas?

Nu på tisdag runt 3 på eftermiddagen är rätt troligt......

Fast leveranserna kan dröja om det är många som beställer vilket det är stor chans kommer ske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på tisdag runt 3 på eftermiddagen är rätt troligt......

Fast leveranserna kan dröja om det är många som beställer vilket det är stor chans kommer ske.

Rätt troligt?

Nu på Tisdag låter väl en aning för tidigt? kanske har fel..

Leveransen kan jag mer än gärna vänta på - sålänge jag inte köper en äldre MacBook Pro. Undra när de övriga (förutom Apple's hemsida) kommer att börja sälja datorerna, såsom Musikbörsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta på den nya som det ryktas om. Sedan vänta någon månad till så de hinner fixa alla fel på den nya och spara pengar, köp den sedan kontant. Om det är en investering man gör så kan man ta lån men inte för en bärbar dator? :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta på den nya som det ryktas om. Sedan vänta någon månad till så de hinner fixa alla fel på den nya och spara pengar, köp den sedan kontant. Om det är en investering man gör så kan man ta lån men inte för en bärbar dator? :S

Jag håller med!

Om du t.ex. köper en MB pro 13" för 11995:- på Musikbörsen och väljer 12 eller 24 mån "räntefritt" blir extrakostnaden:

12 mån 575:- (= 4,79%)

24 mån 995:- (= 8,30%)

Spara is da shit!

Das T

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...