Jump to content
Annons

Köp av MacBook Pro (Nya MBP?)


Dots

Recommended Posts

Jag håller med!

Om du t.ex. köper en MB pro 13" för 11995:- på Musikbörsen och väljer 12 eller 24 mån "räntefritt" blir extrakostnaden:

12 mån 575:- (= 4,79%)

24 mån 995:- (= 8,30%)

Spara is da shit!

Das T

Så du menar alltså att:

på 24 månader betalar jag 995:- utöver priset på datorn + det andra? (allt som allt alltså)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vänta på den nya som det ryktas om. Sedan vänta någon månad till så de hinner fixa alla fel på den nya och spara pengar, köp den sedan kontant. Om det är en investering man gör så kan man ta lån men inte för en bärbar dator? :S

Jag ska inte enbart köpa en dator..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan tillkomma uppläggningsavgift, kontor/kassa avgift. Sedan beroende vad du väljer för betalsätt så kan du få betala en 25kr i månaden extra pär faktura.

Ta lån för en investering är en sak, bil, hus, mac pro :rolleyes:, huvudmonitorer för 200.000. Det är saker du kommer ha i många år. Sedan kan sälja för ett värde, men en bärbar dator skulle jag inte ta lån för. Hamnar ju på Lyxfällan tillslut 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad mera? Ta lån för att köpa kul prylar är ju ingen vidare bra start.

Tänk dig för en gång extra 🙂.

Nåja, det är jag som avgör om det är en bra start eller ej. Men tack för att du hintar om det 😉

Vem tar lån för icke roliga prylar? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det räntefritt finns det inga % med?

möjligtvis startavgiften - eller liknande.

Detta är enbart de extraavgifter jag hittade. Det jag ville visa är att "räntefritt" betyder att avgiften för krediten tas ut med någon annan avgift. Det finns ingen som lånar ut pengar gratis (utom tydligen Mediamarkt ;-)), sen om man väljer att kalla det ränta eller uppläggnings-/ aviavgift är bara ett sätt att få det att se mer förmånligt ut än det verkligen är.

//Das T

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...