Jump to content
Annons

Rösta på tema studiofestival #31


therocker

Tema Studiofestival #31  

33 röster

  1. 1. Jag lägger min röst på:

    • Tema 70-tal
      15
    • Tema ljudlägga film
      18


Recommended Posts

Jag har valt ut två teman ur "spåntråden", 70-tal och filmmusik/ljudlägga film.

Drar huvuddragen i reglerna innan röstningen eftersom det efterfrågats.

70-tals tema: Låten ska vara nyskriven till denna festival, med eller utan vokala inslag. Valfri genre från årtiondet (p-rullemusik funkar mao). Det viktigaste är att det låter 70-tal om produktionen! 🥰

Ljudlägga film: Jag har tagit fram 2 olika filmsnuttar som skall ljudläggas. Ni får välja en av dom eller lägga ljud på båda. På den ena behövs det förutom musik även visst tal och en hel del ljudeffekter! ☺️ Musiken till filmerna skall vara nykomponerad för detta tillfälle. Vill ni ha en liten förhandstitt kan ni kolla här, Film 1

Vrid ner ljudet på datorn om det "stör" inspirationen 🙂

Varsågoda och RÖSTA

Ni har helgen på er!

😲

Edit: Snyggade till lite.

Edit igen: fixat länk

Edit: "Film 1" länken funkar inte. Har försökt att ändra namn på filen, ta bort ljudet men den känns igen ändå och blockeras. Hur som helst är det ett kort klipp ur Shrek 3 (barnfilm) innehåller lite våld, lite prat och mycket ljudeffekter.

Redigerat av therocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ajaj, filmtemat är ju häftigare men större chans att jag inte hinner.

70-talstemat blir enklare för mig så min röst går dit.

Hoppas för guds skull att filmtemat återkommer om det blir 70-talaren.

Eller vänta nu...jag ska fan sopa hem 70-talaren isåfall och sedan ge min festival till Therocker som måste hålla i en filmfestival, hep! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajaj, filmtemat är ju häftigare men större chans att jag inte hinner.

70-talstemat blir enklare för mig så min röst går dit.

Hoppas för guds skull att filmtemat återkommer om det blir 70-talaren.

Eller vänta nu...jag ska fan sopa hem 70-talaren isåfall och sedan ge min festival till Therocker som måste hålla i en filmfestival, hep! 😲

Haha, kul att det inspirerar 🥰 Jo filmerna finns ju kvar. Förresten ont om tid? Jag har för mig att det är brukligt med ca 6 veckor??

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, kul att det inspirerar 😑 Jo filmerna finns ju kvar. Förresten ont om tid? Jag har för mig att det är brukligt med ca 6 veckor??

nånstans kring där, drygt en månad är ju ingenting när man har annat på G också, hehe! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Filmtema låter kul, men du behöver nog välja filmer vi har rätt att arbeta med och lägga upp.

Film 2 har vi rätt att jobba med, har mailat han som gjort den. Den andra känns mindre troligt att nån bryr sig om vi leker lite med den under ett par minuter, det går bara inte att lägga upp den på youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man göra 70-tal så gäller det ju att välja nån musik som var karakteristisk för denna period, tänker själv på hårdrock/glam rock, dansband, disco. endel synthar kom väl då med karakteristiskt ljud.

men för mig går dansband och 70-tals disco bort eftersom vi redan kört dessa teman.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk progg är ju 70-tal. Hoppas ingen gör det.

jag har ju efterlyst en proggfestival! 😄 fast det finns ju så mycket bra att välja på.

77-punk är ju inte heller fel men det får bli i punkfestivalen i såfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

har alla intresserade röstat? det var väl fram till måndag morron man hade på sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...