Jump to content
Annons

RADIO I MIN GITARR-FÖRSTÄRKARE?!?


willchord

Recommended Posts

Varenda gång jag har på min förstärkare med en gitarr i-kopplad så hörs någon "%#¤"¤ polsk radiokanal!

Börjar störa mig som fan på det. Dock så låter det bara när jag inte rör några strängar. När jag t.ex letar efter några tabbar

på UG och inte rör några strängar så hör jag polsk musik ur min förstärkare!

Hjälp mig! XD

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har haft liknande symtom för några år sedan med en väldigt billig elgitarr.

Vet inte vad det beror på, kanske billiga mickar?

Provat med någon annan gitarr?

Testat med två olika. Både min billiga gura Fender Squier Stratocaster och med min SG.

Samma sak med båda två. Skitskumt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert en kombination av all utrustning som används. har själv haft problem med samma symptom tidigare. Just att prova skärmade kablar provade jag aldrig om det gjorde nån skillnad. Men vad jag vet påverkar är ju självklart förstärkaren men också pedaler!!

Vissa pedaler, och ofta om du har en lång kedja av dem påverkar detta fenomen märkbart. Hur man sen löser problemet och får bort den ryska operan som jag ofta fick in 😆😊 kan jag inte svara på. Men som sagt, har du pedaler, prova först med att plocka bort dem och som sagts av föregående personer, skärmad kabel 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick in P3 i mitt hörlurs-system i studion 😛

Bytte till en skärmad kabel, puff, det var borta!!

Jisses! Körde du verkligen med en oskärmad kabel och trodde att det skulle bli bra...? 😮😆

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Jag har också problem med det ibland. Jag kör jordat uttag och såvitt jag vet är kabeln skärmad. Inte fan har Planet Waves oskärmade kablar för flera hundra spänn?

Och jag har provat med flera elgitarrer också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...