Jump to content
Annons

Röstning Studiofestival #30 REMIX


Carl Cadello

Recommended Posts

Ja detta var svårbedömt som herr lax sade. Bra jobbat allihop! Men jag ska vara faderlig och ge poäng! Kommenterar endast vinnaren i mitt tycke

10p- låt 1 Banged and blown through 4:20 Helt klart vinnare för sitt underbara fjälltoppsgitarrsolo och sköna låtuppbyggnad!

7p-låt 6 If i had my way 3:44

5p-låt 9 Banged and blown through 3:52

2p- låt 3 Rock the monkey 2:35

1p- låt 8 Var é du 3:31

EDIT: NU Jävlar ska siffrorna vara rätt! Nåt mysko blev det. För säkerhets skull har jag skrivit låtlängd bakom varje om nåt fortfarande misstämmer. Som straff för all mertid tilldelar jag herr flabb en stycken armhävning! 😆

Siffrorna rätt, hur blev det med poängen då?

Finns 5 poäng?

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt svar blir kort och koncist.

10p: Bidrag nr 6, "If I had my way"

7p: Bidrag nr 1, "Banged and blown through"

4p: Bidrag nr 7, "Shock the monkey"

2p: Bidrag nr 9, "Banged and blown through"

1p: Bidrag nr 10, "Chaos war"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med 5 poäng är mitt fel. Jag tänkte 5 poäng men det blev tydligen en 4:a när jag skrev. Har alldeles för tjocka fingrar 😉

Jag har gjort ett excellblad där jag dubbelkolla summorna, så alla får 4 poäng oavsett om de skriver en 4:a eller en 5:a.

Av i händelse att jag skulle vinna igen, kommer jag att skicka vidare vinsten till näste man/kvinna i poängligan. Inte för att det ser så ut nu, men.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att rösta för det var olika sångspår och lite svårt leta reda på originallåtarna, jag ville gärna väga in en jmf med originalet.

Låt 6 - 10 poäng, diggar denna mest, skön snobbar som jobbar bas och välgjord mix

Låt 1 - 7 poäng, fint ihopsnickrad, sången passar bra in

Låt 2 - 4 poäng, också bra jobbat trevlig mix

Låt 4 - 2 poäng, här har nån lekt fram en dansvariant, kul lek med sångspåren, spritter i benen

Låt 3 - 1 poäng, kul punkvariant, gillar ide'n men tycker inte sången passar in riktigt, hade varit kul höra en

version med nytagning på sången

Övriga också okej förutom låt 5, den förstod jag inte och kändes inte heller, sorry

Lite dåligt med röstningar eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

röstar lite snabbt nu så får jag skriva komentarerna (har skrivit om alla bidrag)

10 p till nr 1

7 p till nr 7

4 p till nr 6

2 p till nr2

1 p till nr 4

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var Studios festival nr 30 avgjord

Plats - Poäng - Låt nr - Låt - Deltagare

1 - 58 - 6 - If I had my way - Carl Cadello

2 - 45 - 1 - Banged and blow trough - therocker

3 - 30 - 7 - Shock the monkey - flabb

4 - 23 - 10 - Chaos War - hellfrog

5 - 20 - 9 - Banged And Blown Through - Ultraljud

6 - 17 - 5 - Endless Love to Every Fucking One of You - Dingbats

7 - 16 - 4 - Så kallt det bara kan bli - Carle

8 - 14 - 8 - Var e du - Fatalinsomnia

9 - 10 - 3 - Rock the Monkey - Sixties

10 - 7 - 2 - I dyn - Carl Cadello

Jag vill passar på att tacka alla deltagare och röstar för att ni ville bidra till remixtävlingen. Jag tycker denna form är speciellt kul då man i princip inte har en aning om hur de färdiga alsterna kan komma att se ut.

Jag vill också tacka alla er som röstat på och gett mitt bidrag goda omdömen. 😄

Eftersom det är en del pyssel med att anordna en festival hoppas jag att det är ok om jag överlåter stafettpinnen till den goda tvåan i tävlingen therocker?

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt 10 2p

Jag börjar med det dåliga. Det är otajt på sina ställen. Dels lite här och var men särskilt pianot i slutet efter 2,40. Användandet av sångsamplingen är ju ganska begränsad vilket känns lite fegt, det är ju liksom tanken med festivaltemat. Med mer sång hade jag gett denna lilla pärla mer poäng.

Nu vet jag inte om du menar strings partiet också i mitten i av låtten om dom är otajta. För det det är dom och det ska dom vara, speciellt på slutet då dom galopperar in nästan, som en häst.

Piaonet tycker jag egentligen inte är så mycke otajt, även om jag inte ville ha den helt perfekta heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

hann ju inte komentera bidragen så jag ska sammanfatta lite snabbt vad jag skrev ner:

1. välgjord, sången känns som den hör ihop med låten bra mixad.

2. välgjord och bra. hög hihat.

3.min egen låt, försökte göra nått i stil med wailers och Sonics, eller kingsmens louie louie tidigt 60-tal med sax. vet inte varför sången hamnade snett, får kolla upp det. valde enda sångspåret som hade lite attityd.

4.skön synth pop i början. även techno delen är ok om den inte var så lång, versen hade gärna fått komma tillbaka i techno takt på slutet innan sista ref.

5.hack i skivan? snark, ska det hända nått innan man hamnar på psych? 4:58 lång??? tror inte jag pallar hela, 2:50 nu får det vara nog.

6.sökn låt, lite U2 och indochine vibbar.

7.bra rocklåt (nästa lite judas breaking the law känsla) sången sitter bra i låten.

8.ok, men sången släpar efter ibland.

9.ok, men inte riktigt min musik.

10. för långt intro, för lite sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

hann ju inte komentera bidragen så jag ska sammanfatta lite snabbt vad jag skrev ner:

10. för långt intro, för lite sång.

7 sek är det ett för långt intro?

Jag ville inte lägga på mera sång bara för att för att det behövs mera sång, utan det måste passa in också. Man måste tänka på låtens känslor också.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Cadello, du gjorde helt klart det bästa bidraget, no doubt!! Hedrande att komma tvåa efter ett sånt bidrag 😄

Eftersom det är en del pyssel med att anordna en festival hoppas jag att det är ok om jag överlåter stafettpinnen till den goda tvåan i tävlingen therocker?

För min del är det ok att arrangera den 31:a festivalen, känner mig inspirerad och tror det kan bli kul. Har lyckats missa festivalerna tidigare så jag är lite rookie i sammanhanget men jag startar väl en ny spåntråd?

/Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Cadello, du gjorde helt klart det bästa bidraget, no doubt!! Hedrande att komma tvåa efter ett sånt bidrag 😄

För min del är det ok att arrangera den 31:a festivalen, känner mig inspirerad och tror det kan bli kul. Har lyckats missa festivalerna tidigare så jag är lite rookie i sammanhanget men jag startar väl en ny spåntråd?

/Jens

Grattis CC, två på raken! 🙂

Bra therocker, ja ny spåntråd, där kan du oxå diskutera regler osv

Link to comment
Dela på andra sajter

SKANDAL! Mitt bidrag bestående av drygt 3 minuter trams och oinspirerat skapande blev sjua. Allt annat än sista plats är oacceptabelt! 😄

Men det här var min första studiofestival och jag tycker det var skoj. Räkna med mig när 31:an drar igång 🙂

Redigerat av Carle
Link to comment
Dela på andra sajter

10 p - bidrag nummer 2 "I dyn".

7 p - bidrag nummer 7 "Shock the Monkey"

4 p - bidrag nummer 6 "If I had my way"

2 p - bidrag nummer 3 "Rock the Monkey"

1 p - bidrag nummer 4 "Så kallt det bara kan bli"

2, 7 och 6 höjde sig klart över mängden och det var av alla bidrag svårast att rangordna dessa tre.

Bra jobbat!

🙂

Det verkar som om den TOTALA poängsammanställningen i denna tävling får räknas om!!!!

T.ex. så fick ju bidrag nummer 2 "I dyn" av mig 10 poäng, men hamnade på under 10 poäng sammanlagt. Och fler än jag röstade på den.

Unmöglich!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

7 sek är det ett för långt intro?

Jag ville inte lägga på mera sång bara för att för att det behövs mera sång, utan det måste passa in också. Man måste tänka på låtens känslor också.

det känns väl som versen börjar vid 0:34 fast det är en instrumental vers, så hela låten kändes i mina öron som ett långt intro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om den TOTALA poängsammanställningen i denna tävling får räknas om!!!!

T.ex. så fick ju bidrag nummer 2 "I dyn" av mig 10 poäng, men hamnade på under 10 poäng sammanlagt. Och fler än jag röstade på den.

Unmöglich!

😄

Härmed utses du till kontrollräknare debatt! ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om den TOTALA poängsammanställningen i denna tävling får räknas om!!!!

T.ex. så fick ju bidrag nummer 2 "I dyn" av mig 10 poäng, men hamnade på under 10 poäng sammanlagt. Och fler än jag röstade på den.

Unmöglich!

😄

Tusan!!!! Det där med noggrannhet har aldrig varit min starka sida (det och att stava). Har tydligen missat din röstning.

Här är den senaste sammanställningen:

1.tiff

Ber om ursäkt för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

SKANDAL! Mitt bidrag bestående av drygt 3 minuter trams och oinspirerat skapande blev sjua. Allt annat än sista plats är oacceptabelt! 😆

Men det här var min första studiofestival och jag tycker det var skoj. Räkna med mig när 31:an drar igång 😆

det lät ju skitbra i början även om det blev lite rörigt sen, ska du komma sist måste du bli mycket sämre. 😄

du får väl göra en låt till punkfestivalen i väntan på nästa studiofestival!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen, jag missade att rösta!

En värdig vinnare och god tvåa. Det enda jag kunnat påverka är att flytta upp "Rock the monkey" en bit ut i placeringslistan.

Gillar hur du, Sixties, har plockat fram en sån garage-energi i Gabriels röst. Bra jobbat! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...