Jump to content
Annons

FREE EDITION of EastWest/Quantum Leap Symphonic. Orchestra 2GB


hellfog

Recommended Posts

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Shit. Schyrrigt som bara den. Tack för länken. 😛 Har i flera dagar varit nära att beställa EWQLSO Gold och Stormdrum 2. Ska bli intressant och se hur mkt man kan få gratis, och hur mkt man spar om man uppgraderar från gratisversionen. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken suck, programet funkar inte varken Standalone eller Vst. Händer ingenting, i Reaper hittar den inte ens vst, i FlStudio säger den att det var ett problem av att öppna den för en okänd anledning.

Prövade att köra repair men blev inget bättre får väl installera om skiten.

efter första installen ska man starta om datorn, kanske ska prova att göra det efter alla är installerade iställe se om det blir någon skillnad.

Och JA jag valde rätt version. Och körde installerna i rätt ordning.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Shit. Schyrrigt som bara den. Tack för länken. ☺️ Har i flera dagar varit nära att beställa EWQLSO Gold och Stormdrum 2. Ska bli intressant och se hur mkt man kan få gratis, och hur mkt man spar om man uppgraderar från gratisversionen. 🙂

Det är grymt bra samplingar de har så om du ska beställa så gör det. Du kommer inte att ångra dig. Det man får gratis var inte mycket alls. Det var bara som ett smakprov på sin höjd. Ja några kan man använda till något projekt men inte så mycket mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är grymt sugen på att "uppgradera" från starter till ev Platinum, den skulle kosta 470 euro tror jag det va med vouchern man får, runt 5000 kr.

Det jag skulle vilja veta är hur bra solostråkarna är i NÅGOT av paketen dvs Silver, Gold eller Plat och även om det är så stor mening att köpa platinum för de tre mickpositionerna eller om man ska lägga på reverb istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har man bra reverb så är det inget problem. Men vem vill köra med 16bitars idag? Nu vet jag inte hur stor skillnaden mellan deras 16 och 24bit är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man bra reverb så är det inget problem. Men vem vill köra med 16bitars idag? Nu vet jag inte hur stor skillnaden mellan deras 16 och 24bit är?

Jag HAR ju iof Cubase 5 och Reverence men man slipper ju använda reverb om man har alla micar som

i Platinum? Och sen är det ju 24 bitars samplingar...

Man sparar en del pengar och det går ut sista januari har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken suck, programet funkar inte varken Standalone eller Vst. Händer ingenting, i Reaper hittar den inte ens vst, i FlStudio säger den att det var ett problem av att öppna den för en okänd anledning.

Prövade att köra repair men blev inget bättre får väl installera om skiten.

efter första installen ska man starta om datorn, kanske ska prova att göra det efter alla är installerade iställe se om det blir någon skillnad.

Och JA jag valde rätt version. Och körde installerna i rätt ordning.

Jag hade problem att hitta samplingarna och höll på ett tag. Sen installerade jag den som 64 bit och då funkade det direkt.

Har ju Win 7 64 bit men Cubase 5 32 bit men funkar nu både som standalone och VSTi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man bra reverb så är det inget problem. Men vem vill köra med 16bitars idag? Nu vet jag inte hur stor skillnaden mellan deras 16 och 24bit är?

Ja, det känns lite dumt att betala så mycket för 16-bit. Men det blir så rackarns dyrt med Platinum. Gah! Har försökt att lyssna på deras demos, men de ger inte så mycket. Låtarna som är gjorda med 24-bit är i wav-format och Gold-demolåtarna är mp3. Känns som att jämnföra päron och bapelsiner.

Är Gold bra? Är det så stor skillnad på deras 16 och 24-bit att det vore dumt att inte spara till Platinum? Någon som använt båda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det känns lite dumt att betala så mycket för 16-bit. Men det blir så rackarns dyrt med Platinum. Gah! Har försökt att lyssna på deras demos, men de ger inte så mycket. Låtarna som är gjorda med 24-bit är i wav-format och Gold-demolåtarna är mp3. Känns som att jämnföra päron och bapelsiner.

Är Gold bra? Är det så stor skillnad på deras 16 och 24-bit att det vore dumt att inte spara till Platinum? Någon som använt båda?

Är inte Miroslav 16 bitar?

Ladda hem den där Starter edition och uppgradera till Platinum för ca 5000 spänn istället för 7500 kr...på Thomann?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja jag är ju själv intresserad skaffa och byta upp med orchester och trodde definitivt att det bara var den minsta versionen som var 16bit. Snopen jag blev när jag såg att även goldversionen bara var det. Låter lite väl snålt av dem. Bara för att de vill att alla ska helst köpa minst platinum. Skulle man ha råd köpa den blir man ju även tvungen köpa en fristående HD med för att få plats. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Miroslav 16 bitar?

Ladda hem den där Starter edition och uppgradera till Platinum för ca 5000 spänn istället för 7500 kr...på Thomann?

Så det är ca 5000 kr som uppdateringen kostar. Då är det nästan så man har råd. Fast då måste jag skippa Stormdrum 2, och den känns så nedrans passande till Symphonic Orchestra! Barn svälter i afrika redan, och nu även detta problem. Fan.

Man kan läsa på deras sida att det ingår en del trummor och percussion i Symphonic Orchestra. Är dessa bra? Det kanske räcker med dem..? Jag menar, det skulle inte vara kul att lägga Logics Orkester-drumkit på en fet 24-bitars East West-komposition. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är ca 5000 kr som uppdateringen kostar. Då är det nästan så man har råd. Fast då måste jag skippa Stormdrum 2, och den känns så nedrans passande till Symphonic Orchestra! Barn svälter i afrika redan, och nu även detta problem. Fan.

Man kan läsa på deras sida att det ingår en del trummor och percussion i Symphonic Orchestra. Är dessa bra? Det kanske räcker med dem..? Jag menar, det skulle inte vara kul att lägga Logics Orkester-drumkit på en fet 24-bitars East West-komposition. 😄

Eller Gold med vouchern och SD2? Blir väl runt 5000 eller nåt?

Sen har dom väl 2 för 1 som gäller även uppgraderingar nu om jag inte läste fel?

När det gäller trmmorna så funkar de väl som komplement i klassiskt men inte mer tror jag...

SD2 är sjukt bra men så är det ju 8 Gb ljud med...:-)

Redigerat av D200
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört AB-lyssning mellan 16 och 24-bitars me EW-Symphonic Orchestra och skillnaden är egentligen knappt hörbar utav vad jag kunde avgöra.

Den stora skillnaden när man uppgraderar till Platinum är ju de olika mik-placeringarna man kan då kan välja mellan.

Men egentligen ligger det mesta på hur duktig man är. Finns folk på deras forum som gör helt otroliga saker med "bara" Gold. Ett bra exempel är han här, kolla på de filmer han lagt upp för att höra:

http://www.myspace.com/mancinoantonio

Jag har Gold men inte fan kan jag få det att låta så grymt. :rolleyes:

edit, filmerna verkar inte fungera. Låtarna i hans playlist vet jag inte om det är Gold.

Annars kan finns han här snubben också:

http://www.dennyschneidemesser.com/

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja det där låter bra och med tanke på att myspace inte har det bästa ljudet. Men det kanske inte är lika stor skillnad på 16 och 24 som det var förut? :rolleyes: Men hur som helst så har du ju redan bevisat att du är bra. Men bra som den här snubben som är klassiskt skolad är ju inte lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde Platinum inatt...med vouchern så blev det 4500 draget från mitt konto om jag kollade rätt. Då har man alla artikulationer och mic-positioner.

Sammanfattning: Alkohol får en att fatta beslut man normalt inte gör...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Beställde Platinum inatt...med vouchern så blev det 4500 draget från mitt konto om jag kollade rätt. Då har man alla artikulationer och mic-positioner.

Sammanfattning: Alkohol får en att fatta beslut man normalt inte gör...

😆 ja sannerligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det ja hört, inte audiofilmässigt då utan vad som finns med i denna om man jämför med fulla versionen av Miroslav så....ja...det känns mastigare.

Jag menar, 117 Gb eller runt 10 som Miroslav är...måste ju vara NÅN skillnad... 😆

Sen är jag lite nyfiken på spelbarheten när det gäller solostråkar i andra paket som detta.

Redigerat av D200
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldans tack för länken! Har nu laddat ner enligt anvisning, men hur får jag igång det hela? Behöver jag vänta till mitt Logic Express 9 kommer, eller kan man köra det fristående alt via garageband? Nybörjare med iMac 21,5 och snowleopard.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men det ja hört, inte audiofilmässigt då utan vad som finns med i denna om man jämför med fulla versionen av Miroslav så....ja...det känns mastigare.

Jag menar, 117 Gb eller runt 10 som Miroslav är...måste ju vara NÅN skillnad... 😆

Sen är jag lite nyfiken på spelbarheten när det gäller solostråkar i andra paket som detta.

Har själv miroslav och vad ska man säga? låter inte allt för roligt. duger men inte mer. Eller du kanske tänker på den nya som släppts och går på 10 000:-? Den har jag ingen aning om

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv miroslav och vad ska man säga? låter inte allt för roligt. duger men inte mer. Eller du kanske tänker på den nya som släppts och går på 10 000:-? Den har jag ingen aning om

Nja, "gamla" tänkte jag mer på...jag har den men den skulle man kanske sälja eller nåt...om det inte vore för att IK ska ha 400 spänn för en licensetransfer... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag använder East West play så krachar logic lite då och då. Är det någon annan som upplever samma sak eller har någon idé om varför? Jag har installerat alla 3 delar som det stod att man skulle göra. Det fungerar en liten stund och sen stängs logic av.

Jag har Logic 8 i en mac pro med Tiger som operativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nja, "gamla" tänkte jag mer på...jag har den men den skulle man kanske sälja eller nåt...om det inte vore för att IK ska ha 400 spänn för en licensetransfer... 😄

Det hade jag inte en aning om att de tog betalt för det och så mycket? 😕 Då blir det ju knappt lönt att sälja det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade jag inte en aning om att de tog betalt för det och så mycket? 😏 Då blir det ju knappt lönt att sälja det.

Va nytt för mig med, men tydligen så köper man en "license transfer credit" eller liknande i deras online store och sen kan man använda den att betala för att man skriver över serienumret på någon annan...

Då är fan dongel bättre även fast många gnäller på det....

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan inte heller få in några filer i ljudbanken. Knepigt.

Du får inte upp några ljud som med andra bibliotek?

Jag fick inte heller upp dem som Stormdrums låg i bläddraren i Playfönstret, jag installerade den dock som 32 bitars och tror det va därför det inte funkade.

Sen installerade jag den som 64 fast jag kör med 32 bits Cubase och då funkade det...

Nu kanske inte det kan appliceras på just DIG men tänkte om det är nåt skumt med 32 bits installern eller nåt?

Är ju fler som inte får det att funka...

Vad har du för operativsystem?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har installerat den som stand alone. Annars har jag Cubase på denna datorn.

Jo, men standalone kan du ju köra den som ändå...men det finns ju en DLL med så att den funkar i en DAW med...

Har du 64 bitars Win, Cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldans tack för länken! Har nu laddat ner enligt anvisning, men hur får jag igång det hela? Behöver jag vänta till mitt Logic Express 9 kommer, eller kan man köra det fristående alt via garageband? Nybörjare med iMac 21,5 och snowleopard.

Funkar kanon att köra i Garageband. 😏

Stort tack för länken, grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...